וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה במצרים: יונה נחקרת במשטרה בחשד לריגול

הציפור נלכדה מצפון לקהיר כשלגופה מחוברות "איגרת ומיקרופילם", והרשויות במצרים לא חוסכות במשאבים כדי לפצח את התעלומה המעופפת. בטוויטר מתלוצצים: "זו היונה של מורסי"

אחרי הנשר הסעודי שריגל לישראל, שרקרק-הביון שנחקר בטורקיה ו-"הכריש של המוסד" שהטיל אימה בחופי סיני, פרשת עופות חדשה מסעירה את מדינות ערב: הרשויות במצרים תוהות האם יונה מסתורית פעלה, לפי החשד, במשימת מודיעין.

סוכנות הידיעות המצרית הרשמית דיווחה אתמול (ראשון) כי היונה נלכדה בידיהם של אנשי ביטחון בשוברא אל-ח'ימה, העיר הרביעית בגודלה ממצרים, הנמצאת מצפון לקהיר. היא הועברה לתחנת המשטרה, שם אותרו ממצאים חשודים המחוברים לגופה: איגרת ומיקרופילם.

יונה בכלוב. MICHAEL SOHN, AP
היונה הועברה ל"מעצר" עד שיתברר מהו המסר שנשאה/AP, MICHAEL SOHN

מתחנת המשטרה, הועבר העוף החשוד לטיפולם של אנשי המעבדה לזיהוי פלילי. לפי דיווחים בתקשורת הערבית, על האיגרת שנשאה היונה נכתב "איסלם, מצרים 2012". הטלוויזיה הרשמית בקהיר ציטטה בכיר ביטחוני, שמסר כי טרם פוענח תוכנו של המיקרופילם. כמו כן דווח כי מונו שני קצינים בכירים בדרגת גנרל ובריגדיר גנרל (תת אלוף) כדי "לחקור את היונה".

רשת אל-ערביה ציטטה מספר תגובות בטוויטר שכתבו משתמשים מצרים, שטענו כי האיגרת שנשאה היונה לא נשלחה במשימת ריגול, אלא דווקא עשתה את דרכה לארמון הנשיא ונשאה מסר עבור מוחמד מורסי. בעבר, התייחס מוסרי בעבר למפלגת החירות והצדק שבראשה עמד כאל "יונה שתמריא מעל המכשולים של מצרים". אחת ה"צייצניות", פעילה מצרית בשם סמירה איברהים, כתבה: "הנה מבזק: יונת הרנסאנס נמצאת כעת במעצר במשטרה".

לקריאה נוספת:
בסיני גילו מי אחראי למכת הכרישים: "המוסד"
בטורקיה נרגעו: השרקרק אינו מרגל של המוסד
עוף גוזל: סעודיה שיחררה הנשר "מרגל המוסד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully