וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסד יציג הצעה לסיום הסכסוך, יסכים לבחירות"

ניר יהב

5.1.2013 / 12:30

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח כי נשיא סוריה יציג "בקרוב מאוד" את תכניתו, שכוללת הפסקת אש, הכנסת פקחים בינלאומיים והקמת ממשלת אחדות. האופוזיציה צפויה להתנגד

נשיא סוריה בשאר אסד צפוי לשאת "בקרוב מאוד" את הנאום החשוב ביותר שלו, שבו ישרטט את הפתרון המקובל עליו למשבר בארצו. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", הנחשב למקורב להנהגה הסורית, דיווח הבוקר (שבת) מפי גורמי הנהגה סורים כי הפתרון של אסד יתבסס על עקרונות שגובשו בפגישה שקיים בז'נבה שליח האו"ם לסוריה, אחדר איברהימי, עם נציגים רוסים ואמריקאים. בין השאר צפוי אסד להסכים לכך שיתמודדו נגדו מועמדים נוספים בבחירות לנשיאות בשנת 2014.

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה איברהימי נפגש עם אסד בדמשק, ספטמבר 2012. רויטרס
עדיין דורש להתמודד בבחירות. אסד עם שליח האו"ם איברהימי/רויטרס

עוד דווח כי הפתרון המוצע, שעליו יכריז אסד, יכלול הפסקה מוחלטת של האש, הכנסת פקחים בינלאומיים לסוריה שיפקחו על הפסקת האש, הקמת ועדה לשינוי החוקה, הקמת ממשלת אחדות לאומית וקיום בחירות חופשיות לפרלמנט שייערכו תחת פיקוח בינלאומי. כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה ציטטו הבוקר בהרחבה את הידיעה הזו – עדות לכך שהיא אמינה ביותר מבחינת ההנהגה הסורית.

הפתרון לא יכלול התפטרות של אסד

גורמי ההנהגה ששוחחו עם העיתון לא נקבו במועד מדויק שבו אסד צפוי לשאת את "נאום הפתרון" אך הבהירו כי הדבר יקרה "בקרוב מאוד" ובהתאם לתנאים שיווצרו. באשר לדרישה מאסד להתפטר מתפקידו אמרו הגורמים כי היא לא קיימת ביוזמה החדשה. לדברי הגורמים, אסד יבהיר כי הוא צפוי להסכים ליוזמה החדשה רק אם יותר לו להתמודד לנשיאות סוריה בשנת 2014. טרם התקבלה תגובת האופוזיציה לתוכן הנאום, אך צפוי כי היא תתנגד לדברים בתוקף.

בתוך כך, העיתון הסעודי "עוכאז" דיווח הבוקר מפי גורמי אופוזיציה סורים כי שר הפנים הסורי, הגנרל מוחמד שעאר, אשר נפצע לפני כחודש במתקפה של המורדים הסורים, מת מפצעיו. על פי הדיווח, שמהימנותו מוטלת בספק, שעאר נקבר בחשאי בבית קברות בדמשק לאחר שרופאיו לא הצליחו להצילו. עוד דווח כי הגנרל רוסתום רזאלה מונה לשר הפנים במקומו. באחרונה דווח כי שעאר הוחזר לדמשק בדחיפות מאשפוז בלבנון מחשש שייעצר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully