וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: אלפים הפגינו נגד מורסי, מתחם הארמון נפרץ

ניר יהב

11.12.2012 / 19:45

לקראת משאל העם על החוקה בימים הקרובים, אלפי מצרים הפגינו נגד הנשיא מוחמד מורסי תחת הכותרת "מתנגדים ליוקר המחיה ולמשאל העם". במקביל נערכו גם הפגנות תמיכה בנשיא

מחוץ לארמון הנשיאות בקהיר - ארמון אל-איתיחאדיה - התאספו הערב (שלישי) אלפי בני אדם כדי להשתתף בהפגנת האופוזיציה תחת הכותרת "מתנגדים ליוקר המחיה ולמשאל העם". המפגינים, שהתכנסו מול הארמון לאחר שלקחו חלק בהפגנות מקומיות במספר מוקדים בבירה המצרית, קוראים קריאות נגד הנשיא מוחמד מורסי ונגד האחים המוסלמים, ובראשם את הקריאה שמזוהה עם המהפכה המצרית "העם דורש להפיל את השלטון".

אלפים מפגינים נגד משאל העם על החוקה החדשה במצרים, 11 בדצמבר 2012. AP
מאות חיילים נפרסו מסביב לארמון הנשיא. קהיר, הערב/AP

כחלק מההיערכות להפגנה, נפרסו מאות חיילים מסביב לארמון הנשיא בקהיר וכן הוצבו באזור טנקים ומחסומי בטון. עם זאת, רשת BBC דיווחה כי כמה מאות מפגינים פרצו את המחסומים ונמצאים במתחם הארמון.

במקביל, התכנסו אלפים בכיכר ראבעה בקהיר להפגין תמיכה בנשיא מורסי ובהחלטותיו האחרונות. המפגינים, רובם משתייכים לזרמים האיסלמים ובראשם לתנועת האחים המוסלמים, מביעים תמיכה בחוקה החדשה שצפויה לעמוד למשאל עם ביום שבת הקרוב.

הפגנות נגד המשטר נערכות גם בערים נוספות ברחבי מצרים, ובראשן בסואץ ובאלכסנדריה. בכירי האופוזיציה המצרית עדיין חלוקים בשאלה האם להחרים את משאל העם או האם להצביע נגד החוקה. אחד מראשי האופוזיציה במדינה, מנהיג מפלגת "רד א-ת'אוורה" איימן נור, קרא לתומכיו להצביע נגד משאל העם.

בכיר אופוזיציה אחר, א-סיד אל-בדווי, נועד אמש עם הנשיא מורסי כדי לדון במשבר האחרון שפרץ בעקבות החלטותיו של מורסי להרחיב את סמכויותיו וכן לקיים משאל עם על החוקה החדשה. אל-בדווי אמר כי הגיע להיפגש עם מורסי כדי למצוא פתרון למשבר. עם זאת, בכיר האופוזיציה מוחמד בראדעי נשמע הרבה פחות מתפשר: "אנו קוראים למורסי לבטל את משאל העם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלפים מפגינים נגד משאל העם על החוקה החדשה במצרים, 11 בדצמבר 2012. AP
בסוף השבוע ניסה מורסי לפייס את ההמון הזועם כשהורה על ביטול הצו החוקתי/AP

בתוך כך, רפאא א-טאטאווי, איש לשכתו של מורסי, אמר הערב לרשת הטלוויזיה אל-ג'זירה כי נשיא מצרים הסכים לקיים מחר "דיאלוג לאומי" במטרה לסיים את המשבר במדינה. במקביל, הודיעה קבוצת האופוזיציה הראשית במצרים, "החזית הלאומי לגאולה", כי תקיים מחר בבוקר פגישה שבה יוחלט אם להשתתף בשיחות. "טרם קיבלנו מהצבא הזמנה לשיחות, אך אם נקבל, ניפגש בבוקר ונחליט אם להגיע לשיחות", אמר חמדין סאבחי, מראשי הקבוצה.

מוקדם יותר היום נענתה קרן המטבע הבינלאומית לבקשת מצרים לדחות את העברת הסיוע הכלכלי בסף 4.8 מיליארד דולרים לשיקום הכלכלה המצרית. שר האוצר המצרי, מומתאז סעיד, הודיע היום כי השהיית הסיוע נועדה לאפשר למצרים להעביר את הרפורמות הכלכליות. מנגד, קרן המטבע הבינלאומית טענה כי בקשת מצרים לדחיית ההלוואה הגיעה "לאור ההתפתחויות המתחוללות בשטח".

אתמול פרסם מורסי צו המעניק לצבא סמכות לעצור אזרחים עד להכרזה על תוצאות משאל העם בנושא החוקה החדשה. כל זאת על רקע העימותים האלימים המתנהלים במדינה בשל המחלוקת על משאל העם ועל הצו החוקתי שפרסם מורסי. בצו הנשיאותי נמסר כי הצבא יסייע למשטרה "לשמור על הביטחון ולהגן על המוסדות החיוניים" והוא יקבל סמכות "לעצור אזרחים". בסוף השבוע ניסה מורסי לפייס את ההמון הזועם כשהורה על ביטול הצו החוקתי, המעניק לו סמכויות נרחבות מעל כל ביקורת שיפוטית, אך נדמה שבהוראתו החדשה לצבא לעצור מפגינים שיתפרעו הוא נחוש לעצור כל התנגדות למשאל העם ולהעבירו במועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully