וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בחברון: שוטר פלסטיני היכה חייל צה"ל בפניו

יהושע בריינר

6.12.2012 / 17:21

עימות שפרץ בעיר התפתח להפרת סדר המונית שכללה יידוי אבנים נרחב. חיילי צה"ל נאלצו לסגת תוך יידוי רימוני גז מדמיע. אין נפגעים, אולם בצה"ל רואים את האירוע בחומרה רבה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

שוטר פלסטיני שנתן אגרוף לפניו של חייל צה"ל בחברון הביא בצהריים (חמישי) לעימות שכלל כ-250 פלסטינים שיידו אבנים על כוח קטן של צה"ל. החיילים שהיו מעורבים באירוע נאלצו להימלט תוך זריקת רימוני גז אל עבר ההמון. לצה"ל לא היו נפגעים באירוע.

האירוע החל כאשר כוח צה"ל שנע סמוך לכיכר השוטר בעיר נתקל במספר שוטרים פלסטינים לא חמושים. בין הצדדים התפתח עימות שכלל דחיפות הדדיות ואף אגרוף לפניו של אחד החיילים - שהגיבו בניסיון לעצור את אחד השוטרים.

בשלב זה הבחינו צעירים פלסטינים שהיו במקום בעימות, והחלו להתגודד סביב הכוח וליידות לעברו אבנים. החיילים, שהבינו כי נקלעו למצוקה, החלו לסגת לאחור כשהם משליכים רימוני גז. עוד עשרות צעירים פלסטינים החלו בעקבות זאת להגיע למקום, בו התפתחה במהרה הפרת סדר המונית. זו נמשכה גם לאחר שהחיילים שבו לאזור היישוב היהודי בחברון.

בצה"ל אומרים כי הם רואים את המקרה בחומרה רבה, וכי ישמרו על חופש התנועה של כוחות צה"ל בחברון. האירוע כולו נמצא כעת בתחקור בחטיבת יהודה ובאוגדת יהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully