וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "מצרים לא התחייבה בהסכם הפסקת האש למנוע הברחות"

ניר יהב

24.11.2012 / 9:27

בכיר בארגון אמר כי מטרת "ההדלפות", לפיהן התחייבה מצרים לסייע במניעת הברחות הנשק לעזה, להפחית את השפעת התבוסה הישראלית. הפלסטינים לאו"ם: "ישראל הפרה הפסקת האש"

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, טל אנגלנדר, דניאל בוק, רויטרס, דרור פיקלני, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בסיכום מבצע "עמוד ענן" בעזה)

שלושה ימים לאחר שהוסכמה, בחמאס אומרים הבוקר (שבת) כי הפסקת האש אינה כוללת התחייבות מצרית לסייע במניעת הברחות הנשק לרצועת עזה. "אין זה נכון שהסכם הרגיעה כולל את הסכמתה של מצרים למנוע הברחות נשק לעזה בשיתוף עם היחידות המיוחדות של ארה"ב", כתב בכיר הארגון, עיזאת רישק, בעמוד הפייסבוק שלו והוסיף כי מדובר בהדלפות שמטרתן להפחית את השפעת התבוסה הישראלית בהסלמה האחרונה.

נשיא מצרים מוחמד מורסי ושרת החוץ האמריקאית הילרי קלינטון בשיחות על הפסקת האש בין ישראל לחמאס בקהיר, נובמבר 2012. AP
מורסי וקלינטון בקהיר, השבוע/AP

בתוך כך, העיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר כי אתמול החלו בכירי המודיעין המצרי בדיונים עם נציגים ישראלים ונציגים מחמאס והג'יהאד האיסלמי על סעיפי הסכם הפסקת האש. מקורות פלסטינים אמרו לעיתון כי הדיונים מתמקדים במציאת דרכים ליישום סעיפי ההסכם. הגורמים רמזו כי רוב הדיונים מתמקדים בסעיפים הנוגעים לשיפור תנאי החיים של תושבי עזה.

הפסקת האש בין ישראל לחמאס, שנחתמה בתיווך מצרי, נכנסה כאמור לתוקפה בערב יום רביעי. שעות אחדות לאחר ההכרזה על תחילתה אמנם עוד נשמעו אזעקות בחלק מיישובי הדרום, אך מאז נשמר השקט באזור.

"ישראל עלולה להצית מחדש את האלימות"

אתמול דיווחו מקורות פלסטיניים כי פלסטיני נהרג ותשעה בני אדם נוספים נפצעו מירי כוחות צה"ל ממזרח לחאן יונס שבדרום רצועת עזה. המקורות מסרו כי ההרוג הוא אנואר קדיח, בן 20. לדברי עדי ראייה, כמה פלסטינים נוספים נפצעו בעת שנורו כשהיו בסמוך לגדר הגבול בין רצועת עזה לישראל. לטענת הפלסטינים, קדיח הלך לכיוון אדמות באזור הגבול ("אזור חיץ") שבשנים האחרונות אסרה ישראל להתקרב אליהן, גם לחקלאים. עם זאת, במסגרת הסכם הפסקת האש, טוענים הפלסטינים כי הותר להם להגיע לאדמות האמורות.

חגיגות בעזה לאחר הפסקת האש, אוקטובר 2012. רויטרס
חגיגות בעזה לאחר חתימת ההסכם/רויטרס

בפיקוד דרום אישרו כי בשעות הבוקר הגיעו לאזור גדר המערכת בדרום הרצועה, במספר מוקדים, כ-300 מפגינים פלסטינים. לדבריהם, עשרות מפגינים הסבו נזק לגדר ולאחר שחיילי צה"ל פתחו בירי הרתעתי לאוויר ולא הצליחו להרחיק את המפגינים שניסו לחצות את הגבול, בוצע ירי לעבר הרגליים. במקרה נוסף הצליח פלסטיני לחדור לשטח ישראל ולאחר בידוק ביטחוני ותשאול שנעשה בשטח הוא הוחזר לשטח הפלסטיני.

בעקבות הדיווח, פנה הלילה המשקיף הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, למועצת הביטחון של האו"ם. במכתב שהעביר למועצה, ציין מנסור כי התקרית מהווה הפרה של הסכם הפסקת האש שנחתם השבוע בין ישראל לחמאס. על פי סוכנות הידיעות AP, מנסור ציין בפנייה כי ישראל מערערת את הפסקת האש "השברירית" ועלולה להצית מחדש את האלימות באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully