וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים למועצת הביטחון: צה"ל הפר את הפסקת האש

המשקיף הפלסטיני באו"ם פנה למועצה בטענה כי מותו של פלסטיני מירי כוח צה"ל הפר את ההסכם "השברירי". בתוך כך, דווח כי חמאס הציב כוחות ביטחון על מנת להרחיק אזרחים מהגבול

המשקיף הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, פנה הלילה (שבת) למועצת הביטחון של האו"ם בעקבות הדיווח על הרוג פלסטיני מירי כוח צה"ל בגבול רצועת עזה. במכתב שהעביר למועצה, ציין מנסור כי התקרית מהווה הפרה של הסכם הפסקת האש שנחתם השבוע בין ישראל לחמאס.

שוטרי מג"ב מתעמתים עם מיידי אבנים באזור רמאללה, 19 נובמבר 2012. רויטרס
"כוח מופרז". שוטרי מג"ב מתעמתים עם מיידי אבנים במהלך מבצע "עמוד ענן"/רויטרס

על פי סוכנות הידיעות AP, מנסור ציין בפנייה כי ישראל מערערת את הפסקת האש "השברירית" ועלולה להצית מחדש את האלימות באזור. לצד זאת, בפנייה האשים מנסור את ישראל ב"שימוש מופרז וקטלני בכוח" נגד אזרחים פלסטינים בהפגנות בגדה המערבית. לדבריו, למעלה מ-230 פלסטינים נעצרו באזור הגדה ובמזרח ירושלים מאז תחילת מבצע "עמוד ענן" בשבוע שעבר.

"מנסים לשמור גם על ההסכם וגם על האזרחים"

בתוך כך, סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי לאחר תקרית הירי, ממשלת חמאס הציבה כוחות ביטחון סמוך לגבול רצועת עזה. עדי ראייה, בהם צלם סוכנות הידיעות רויטרס, דיווחו כי הכוחות מרחיקים אזרחים מהגבול על מנת להימנע מתקרית ירי נוספת. "אכן, ישנן הוראות ליישם את ההסכם תוך שמירה על אזרחנו", אישר גורם בטחוני ברצועה, "ההוראה היא לא להרשות לאף אחד לגשת לגדר".

מקורות פלסטיניים דיווחו אתמול כי פלסטיני נהרג ותשעה בני אדם נוספים נפצעו מירי כוחות צה"ל ממזרח לחאן יונס שבדרום רצועת עזה. המקורות מסרו כי ההרוג הוא חקלאי בשם אנואר קדיח, בן 20. לדברי עדי ראייה, כמה פלסטינים נוספים נפצעו בעת שנורו כשהיו בסמוך לגדר הגבול בין רצועת עזה לישראל. לטענת הפלסטינים, קדיח הלך לכיוון אדמות באזור הגבול ("אזור חיץ") שבשנים האחרונות אסרה ישראל להתקרב אליהן, גם לחקלאים. עם זאת, במסגרת הסכם הפסקת האש, טוענים הפלסטינים כי הותר להם להגיע לאזור.

בפיקוד דרום אישרו כי בשעות הבוקר הגיעו לאזור גדר המערכת בדרום הרצועה, במספר מוקדים, כ-300 מפגינים פלסטינים. לדבריהם, עשרות מפגינים הסבו נזק לגדר ולאחר שחיילי צה"ל פתחו בירי הרתעתי לאוויר ולא הצליחו להרחיק את המפגינים שניסו לחצות את הגבול, בוצע ירי לעבר הרגליים. במקרה נוסף הצליח פלסטיני לחדור לשטח ישראל ולאחר בידוק ביטחוני ותשאול שנעשה בשטח הוא הוחזר לשטח הפלסטיני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully