וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הופצץ ביתו של בכיר הזרוע הצבאית של חמאס

ניר יהב

20.11.2012 / 1:13

מקורות פלסטינים דיווחו כי שלושה טילים נורו לעבר ביתו של מפקד גזרת רפיח בזרוע הצבאית, ראא'ד אל-עטאר, שניצל מניסיון חיסול בשבוע שעבר והוזכר כמועמד להחליף את ג'עברי

צילום: רויטרס, שי מכלוף; עריכה: טל רזניק; קריינות: יעל חסיד

חיל האוויר הפציץ הלילה (שלישי) את ביתו של מפקד גזרת רפיח של הזרוע הצבאית של חמאס, ראא'ד אל-עטאר, בדרום מערב רפיח – כך דיווחו מקורות פלסטינים. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי שלושה טילים נורו לעבר ביתו של אל-עטאר בדרום רצועת עזה. עם זאת, לפי שעה לא דווח על נפגעים ולא ברור האם המפקד הבכיר שהה בביתו בזמן ההפצצה.


מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות:
חודש הירי: מטח רקטות בשטח פתוח ליד באר שבע
התשיעייה מתכנסת: "לא נפסיק עכשיו, המטרות יושגו"
פרשנות: המו"מ להפסקת אש: מורסי, נשיא במלכוד
סער לאוניברסיטאות: התחשבו בסטודנטים במילואים
עזה: שני פעוטות והוריהם נהרגו בתקיפת צה"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניצל מניסיון חיסול נוסף? ראאד אל-עטאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמו של אל-עטאר עלה כמועמד אפשרי להחליף את מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, שחוסל ביום רביעי האחרון. אל-עטאר, שניצל מניסיון חיסול ביום בו חוסל ג'עברי, נחשב לאחד המוחות המבריקים בזרוע. הוא שימש בנוסף כקצין המבצעים שלו והיה מעורב בתכנון חטיפתו של גלעד שליט. ביום שחרורו של שליט הוא התלווה לג'עברי כאשר אנשי חמאס העבירו את החייל הישראלי למצרים דרך מעבר רפיח.

לפני כשלושה חודשים דיווח עיתון פלסטיני כי מצרים דרשה מחמאס ברצועה להסגיר לידיה שלושה פעילים בכירים בזרוע הצבאית - בראשם אל-עטאר. מפקד גזרת רפיח בזרוע הצבאית היה אחראי לשיגור רקטות לעבר ישראל, וכן לשליחת חוליות מחבלים ב-2010 לתוך מרחב סיני, משם שיגרו חבריה קטיושות לעבר אילת. אל-עטאר אף תכנן כמה פעמים לחטוף חיילים וכן להחדיר חוליית מתאבדים לתוך אילת.

הדיווח הפלסטיני הלילה מגיע בהמשך לתקיפות צה"ל אתמול. בפעילות משותפת עם השב"כ, תקף חיל האוויר מקום מסתור של פעילי ג'יהאד איסלמי בכירים שהיו אחראים לירי רקטות לעבר ישראל. התקיפה כוונה כנגד בהאא אבו אל-עטא, מפקד חטיבת עזה בארגון, תייסיר ג'עברי, "אחראי תיק המבצעים", חליל בהתיני, מפקד "הביטחון המסכל", וראמז חרב, שאותו הגדירה ישראל כ"אחראי על המלחמה התקשורתית" נגדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
צה"ל מפציץ את רצועת עזה, 19 נובמבר 2012. רויטרס
מסוק צה"לי מעל רצועת עזה, אתמול/רויטרס

מדיווח של גורמים פלסטינים עולה כי חרב נהרג בתקיפה. שלושת הבכירים האחרים ככל הנראה שרדו את התקיפה. מניין ההרוגים של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי – "פלוגות אל-קודס"- עומד כעת על תשעה.

קודם לכן תקפו מטוסי חיל האוויר באזור רפיח שבדרום הרצועה, פעילות שבה נהרגו סייף סאדק ומוחמד שמלח, גם הם פעילי "פלוגות אל-קודס". בתקיפה נוספת ברצועה הצליח חיל האוויר להביא למותם של שני פעילי ארגון "ועדות ההתנגדות" במחנה הפליטים "אל-בורייג'" במרכז הרצועה – ארכאן אבו כמיל ואיברהים חואג'רי. עוד נהרגו אתמול במחנה הפליטים נוסייראת הסמוך עאא'ד ראדי ואמיר מלאחי. מעט לפני כן נהרג באותו מחנה אדם נכה בשם מוחמד סביל. מקורות פלסטינים על שני אנשים נוספים שנהרגו בתקיפה בנוסייראת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully