וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס יסכים להפסקת אש אם ישראל תפסיק החיסולים"

ניר יהב

17.11.2012 / 16:29

סוכנות הידיעות הטורקית דיווחה כי בפגישתו עם ראש המודיעין המצרי, דרש חאלד משעל גם כי ישראל תסיר את המצור על עזה. דיווח אחר: "מצרים במגעים להפסקת אש תוך 24 שעות"

צילום: שי מכלוף, מולט צגיה; עריכה: יותם בן-דוד

ארבעה ימים מתחילת מבצע "עמוד ענן", אמר היום (שבת) ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בפגישתו עם ראש המודיעין המצרי הגנרל מוחמד ראפת שחאתה, כי חמאס יסכים להפסקת אש בתנאי שישראל תסיר לגמרי את המצור מעל רצועת עזה ותתחייב להפסיק את החיסולים הממוקדים. גורמים המעורים בפרטי הפגישה מסרו לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאטול" כי חמאס דרש עוד לקבל ביטחונות מהקהילה הבינלאומית שיבטיחו שישראל תמלא אחר תנאים אלו. המצרים הבטיחו לחמאס כי ידונו בנושא עם ישראל. בנוסף, דרש חמאס ממצרים שתפתח את מעבר רפיח גם לסחורות.

צפו בשידור חי מרצועת עזה

LIVE

בתוך כך, מקור המקורב לנשיא מצרים, מוחמד מורסי, אמר היום כי הנשיא ייפגש במהלך היום בקהיר עם נסיך קטאר השייח' חאמד בן ג'אסם, ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן וראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, כדי לדון במשבר בעזה. בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס, אמר המקור כי מורסי ייפגש עם כל השלושה במקביל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מורסי על ההדחות: "המטרה - טובת העם". רויטרס
הפסקת אש בתיווך מצרי? מורסי/רויטרס

בנוסף לכך מסרו גורמים מצרים כי "מתנהלים מגעים אינטנסיביים לגיבוש הפסקת אש תוך 24 שעות". הגורמים מסרו כי גם מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי, רמדאן שלח, הגיע לקהיר כדי להצטרף למגעים לגיבוש רגיעה עם הבכירים המצרים. עם זאת, בכיר חמאס, ד"ר אחמד יוסף, אמר לאתר חדשות פלסטיני כי הפסקת האש הפעם לא תהיה כפי שהייתה בעבר, אלא תחת תנאים חדשים. "מצרים מנהלת כרגע את המגעים לגיבוש הפסקת אש, והיא מבינה לגמרי את הדרישות הפלסטיניות", אמר. "הפעם ישראל תהיה חייבת להסיר את המצור".

עשן שמקורו הן בתקיפה ישראלית והן בשיגור רקטה, בעיר עזה, נובמבר 2012. AP
עשן מיתמר מעל רצועת עזה, היום/AP

מוקדם יותר היום נפגש בקהיר ראש המודיעין המצרי, מוחמד ראפת שחאתה, עם חאלד משעל ועם סגנו, מוסא אבו מרזוק. בהמשך היום יתכנסו שרי החוץ של הליגה הערבית בקהיר לדיון דחוף במתקפה הישראלית על רצועת עזה. השרים ידונו "בצעדים הנדרשים כדי לכפות על ישראל את הפסקת המתקפה וכן על מנת לסייע לתושבי עזה".

בטרם צאתו למצרים, כינס ראש ממשלת טורקיה מסיבת עיתונאים, שבה אמר שישראל היא זו שנושאת באחריות להפרת הרגיעה. "ישראל התרגלה לבצע את המתקפות האלה לפני שיש בחירות אצלה", אמר ארדואן. "ישראל היא זו שהפרה את הרגיעה". הוא הוסיף כי שוחח עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, עם נשיא מצרים מוחמד מורסי, וכן עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, ואמר שיעשה כל מאמץ כדי להפסיק את הלחימה בהקדם האפשרי.

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נואם בפני חברי מפלגתו בפרלמנט באנקרה, 26 ביוני 2012. רויטרס
"ישראל היא זו שהפרה את הרגיעה". ארדואן/רויטרס

אתמול אמר מורסי בתום תפילת יום השישי כי "המתקפה הישראלית על עזה" היא "מסוכנת" וציין כי ביכולתה של מצרים להפסיק את המתקפה, "כפי שהעם המצרי הפסיק את העושק". הוא פנה לישראל ואמר: "הפסיקו את ההרפתקה הזו. אחרת לא תוכלו לעמוד בפני זעם המצרים. לא נעזוב את עזה לבדה". הנשיא המצרי הוסיף ואמר: "אני שב ומזהיר את מי שתוקף את עזה - לעולם לא תשיגו שליטה על תושבי עזה. אני אומר להם בשם העם המצרי כולו שהמצרים של היום שונה לגמרי ממצרים של אתמול. הערבים של היום שונים לגמרי מהערבים של אתמול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully