וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בירושלים: "אין הפסקת אש עד שחמאס יתחנן"

טל שלו

15.11.2012 / 22:55

גורמים בירושלים הבהירו כי אין כוונה לעצור את המבצע והמטרה היא "לגבות מחיר כואב" מחמאס. במקביל, קיים נתניהו סדרת שיחות עם מנהיגים: "הקהילה הבינלאומית מגבה את ישראל"

צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

"התרחיש של ירי על תל אביב בהחלט נלקח בחשבון עם היציאה למבצע", כך אמר הערב (חמישי) גורם מדיני בכיר בירושלים, שהבהיר כי "ראש הממשלה הנחה את צה"ל להמשיך לתקוף בעוצמה ולהיות ערוכים להרחבה משמעותית של המבצע, שכולל גם היערכות לפעולה קרקעית". נתניהו עצמו שהה בקריה בתל אביב כשנשמעה האזעקה בגוש דן, ועלה עם עובדיו למרחב המוגן משם המשיך להתעדכן במתרחש. במקביל הורה שר הביטחון אהוד ברק לצה"ל להרחיב את גיוס המילואים, "כך שאפשר יהיה להיערך לכל סוג של התפחות אם וכאשר תידרש", והבהיר כי הירי אל גוש דן הערב הוא "הסלמה ויהיה להסלמה הזאת מחיר שהצד השני יצטרך לשלם".

במהלך היום קיים נתניהו שורה של התייעצויות ביטחוניות והערכות מצב אזרחיות על מצב העורף. הוא נועד עם שר הביטחון, שר החוץ והשר להגנת העורף, ודן עמם בהערכות ובעדכונים המבצעיים לגבי המשך פעילות צה"ל ברצועה, ובהמשך הערב צפוי להיוועד עם הרמטכ"ל להערכת מצב נוספת. ראש הממשלה אף קיים פגישת עדכון ביטחונית עם יו"ר האופוזיציה שאול מופז, שאמר לו כי הוא נותן לו גיבוי מלא למדיניותו, עד שייפסק ירי הטילים לעבר ישראל.

אהוד ברק מגיב על התקיפה בעזה. יותם רונן
הירי אל עבר גוש דן הוא הסלמה שתהיה לה מחיר מהצד השני. ברק ונתניהו אתמול במסיבת העיתונאים/יותם רונן

בירושלים הבהירו הערב כי בניגוד לחלק מהדיווחים במהלך היום, אין כל כוונה להפסיק את פעילות צה"ל ואין כל מגעים להפסקת אש עם החמאס. שר החוץ אביגדור ליברמן, ששוחח במהלך היום עם עמיתיו בעולם, הבהיר להם בשיחות כי ישראל אינה מתכוונת להסתפק בהפסקת אש "שתופר שוב בתוך שבוע או שבועיים אלא לייצר הרתעה שתמנע מהפלסטינים בעזה לחזור ולהפעיל טרור נגד ישראל". לדברי גורם מדיני בכיר, "המגמה היא לא הפסקת אש. יש עוד יעדים ועד מדרגות שיעלו בהתאם להמשך ההתנהלות של החמאס והכוונה היא להמשיך לנצל את המבצע כדי ללגבות מחיר כואב ולהחזיר את ההרתעה לישראל. המבצע יימשך עד שהחמאס יתחנן להפסקת אש".

בירושלים סירבו להתייחס לביקורו של ראש ממשלת מצרים ברצועת עזה ומחר, ורק הדגישו כי "ישראל תמשיך לפעול לקיים את הסכם השלום עם מצרים".

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
צה"ל תקף כ-70 מטרות בכל רחבי רצועת עזה
לראשונה: ירי על תל אביב, צה"ל: אין פגיעה בקרקע
ברק מבקש מהממשלה לאשר גיוס 30 אלף אנשי מילואים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

נתניהו המשיך היום גם במאמץ המדיני וההסברתי וקיים שורה של שיחות עם מנהיגי העולם, במטרה להציג את עמדת ישראל ואת זכותה להגן על ביטחון אזרחיה. אחרי שאמש שוחח עם הנשיא אובמה, שרת החוץ של האיחוד האירופי אשטון ומזכ"ל האו"ם באן קי מון, היום התקשר נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא צרפת פרנסואה הולנד, ובהמשך הערב הוא צפוי לשוחח גם עם ראש ממשלת קנדה סטיבן הארפר. "החמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה מבצעים בעת ובעונה אחת שני פשעי מלחמה: הם מסתתרים מאחורי אזרחים בעזה תוך שהם יורים על אזרחים בישראל", אמר נתניהו למנהיגים.

בכירים בירושלים סיכמו היום את סבב התגובות הראשון של הקהילה הבינלאומית למבצע "עמוד ענן" כהצלחה. ארה"ב, קנדה, בריטניה וגרמניה פרסמו כולן תגובות תומכות בישראל המגנות את החמאס בתוקף ומגבות את זכותה להגן על ביטחון אזרחיה. כמו כן, הדיון במועצת הביטחון עבר בצורה סבירה, ושגרירי האיחוד האירופי בישראל הגיעו במהלך היום לתדרוכים במשרד החוץ, כששגריר בריטניה מת'יו גולד ושגריר צרפת כריסטוף ביגו אף הדרימו לאש בקריית מלאכי וביקרו במקום הנפילה שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully