וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מורדים סורים תפסו בסיס חיל אוויר בדמשק

במספר סרטונים שעלו לרשת נראים המורדים לאחר שהשתלטו על בסיס של חיל האוויר הסורי בא-גוטה שבפאתי דמשק. בנוסף, טענו כי תפסו טיל קרקע-אוויר והרגו חיילים של הצבא הסורי

חשש מזליגת טילי קרקע-אוויר לידי המורדים בסוריה: אתמול בבוקר (שישי) דווח כי המורדים בסוריה השתלטו על בסיס של חיל האוויר הסורי בא-גוטה שבפאתי דמשק. בסרטון שעלה לרשת נראים מורדים, המזוהים כ"חטיבת השהידים של דומא", שטוענים כי השתלטו על בסיס חיל אוויר ליד דמשק. הקבוצה טוענת כי תפסה נשק והרגה חיילים של כוחות המשטר.

צפו בהשתלטות על הבסיס:

בסרטון אחר המורדים מציגים טיל שתפסו, שמותקן על גבי משגר נייד. סוג הטיל לא זוהה בוודאות, אך ככל הנראה מדובר בגרסה מקבילה לטיל הסובייטי SA-2, שמסוגל לפגוע במטוסים במרחק של כ-50 קילומטרים. הלוחמים מציגים לראווה את הטיל, שנראה שמצבו הטכני ירוד, ושדורש צוות רב לתפעולו. הם טוענים כי תפסו עוד נשק רב.

הצגת הטיל לראווה:

תיעוד יוצא דופן, גם הוא מא-גוטה, מציג רגע אחר רגע הפלתו של מסוק צבאי הבוקר, בסרטון שפרסמו פעילי אופוזיציה. המסוק, כנראה מדגם Mi-18, הופל באמצעות תותחי נ"מ 23 מ"מ. זהו התיעוד הראשון והברור ביותר להפלת מטוס בנשק מסוג זה. עד כה דווח על הפלת מטוסים ומסוקים בעזרת נשק קל, ועל הפלתם של שניים לפחות בירי טילי כתף. בסרטון ניתן לשמוע את הירי ולחזות כיצד המסוק מתפרק באוויר.

גם באזורים אחרים של דמשק נמשכה אתמול הלחימה. יחידה עילית של הצבא הסורי הסתערה אתמול על שכונת קודסייה, פרבר במערב דמשק הסמוך לארמון הנשיאותי, כך דיווחו אזרחים ופעילי אופוזיציה. מאות מתושבי האזור נמלטו בעקבות הקרבות, שחלו בעקבות הפגזות של כוחות המשטר. השכונה המרוחקת כ-1.5 קילומטרים ממשכנו של בשאר אסד, ידועה כביתם של חיילי יחידת העילית ובני משפחותיהם.

הפלת המסוק בא-גוטה:

מועצת הביטחון של האו"ם גינתה בשישי בערב פה אחד את סדרת הפיגועים שבוצעה בעיר חלב שבסוריה ביום רביעי האחרון, בו נהרגו 48 בני אדם. "חברות מועצת הביטחון מגנות באופן התקיף ביותר את מתקפות הטרור בחלב בסוריה ב-3 באוקטובר, אשר הובילו לעשרות הרוגים ולמעלה ממאה אזרחים נפצעו, עליהן נטל ארגון המקושר לאל-קאעדה את האחריות", כתבה המועצה בהצהרה לא מחייבת.

הסכמה בין נציגי 15 המדינות החברות במועצת הביטחון בנושא הסורי אינה דבר שכיח, ועד כה הם הגיעו למבוי סתום בהחלטות בנושא ההתקוממות בסוריה בשל חסימתן על ידי רוסיה וסין. עד היום, בייג'ינג ומוסקבה הטילו וטו על שלוש החלטות ביוזמה אמריקאית-ערבית לגינוי נשיא סוריה, בשאר אסד, על הדיכוי האלים של אזרחים בארצו. עם זאת, דיפלומטים הסבירו כי רוסיה התעקשה על הצהרת הגינוי בתמורה לתמיכתה בהצהרת גינוי לשיגור פצצת מרגמה מסוריה לטורקיה בימים האחרונים, אשר פורסמה הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully