וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות "חסרי תקדים" בסוריה, 60 נהרגו מהבוקר

ניר יהב

28.9.2012 / 13:17

גורמי אופוזיציה דיווחו כי בנוסף לתקיפת יעדים אסטרטגיים, כוחותיו של הנשיא אסד הוציאו להורג 25 בני אדם בשכונה בעיר חלב. "חיל האוויר הסורי שולט בשמיים ומפציץ ללא הרף"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

גורמי אופוזיציה בסוריה דיווחו היום (שישי) כי קרבות "חסרי תקדים" מתנהלים מהבוקר בעיר חלב, זאת לאחר שהמורדים הודיעו אתמול על תחילת "מתקפת ההכרעה" על העיר. ראש הארגון הסורי לזכויות אדם, ראמי עבד א-רחמן, אמר כי הקרבות מתנהלים ללא הפסקה מאז אתמול. "בעבר הם התנהלו ברחוב או בשני רחובות באזור מסוים, אולם כעת הם מתנהלים בכמה חזיתות", הוסיף. גם תושבי חלב שטרם נכנסו למעגל הקרבות דיווחו על עימותים וירי חסרי תקדים.

חייל של "צבא סוריה החופשי" בחומס. סוריה, ספטמבר 2012. רויטרס
הקרבות מתנהלים בכמה חזיתות/רויטרס

הקרבות העזים, המתנהלים מזה כמה ימים, מתמקדים בעיקר בכמה שכונות במרכז העיר חלב. לפי דיווחי האופוזיציה, מאות מלוחמי המורדים משתתפים בהם ובין השאר הם ביצעו אתמול שורה של מתקפות על מספר יעדים אסטרטגים בעיר ובפרבריה. לפי הדיווח, המורדים תקפו אתמול שדה תעופה, מחסומים ונקודות מפגש של חיילי צבא סוריה הכפופים למשטרו של הנשיא בשאר אסד. בנוסף, דיווחו גורמי אופוזיציה כי כוחותיו של אסד הוציאו להורג 25 בני אדם בשכונת ראשדין בחלב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מתחילת היום נהרגו בסוריה 60 בני אדם

"כרגע אנו שולטים על כ-60-70% מחלב ועל 100% מכפרי המחוז", אמר אחד מראשי המורדים באזור. "עם זאת, חיל האוויר הסורי שולט לבדו בשמיים ומפגיז אותנו ללא הרף". אחד מדוברי המורדים, מוחמד חלבי, אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון, כי גדודי הצבא הסורי החופשי יורדים מדי יום כ-21 אלף כדורים בקרבות המתנהלים בשכונות סייף א-דולה וסלאח א-דין.

נכון לשעות הבוקר, במהלך היום נהרגו ברחבי סוריה 60 בני אדם, כ-20 מהם בעימותים חמושים שפרצו בדיר א-זור שבמזרח המדינה. קרבות קשים מתנהלים גם בבירה דמשק ובפרבריה. בין השאר דווח כי כוחותיו של אסד פשטו על כמה שכונות בדמשק, הנשלטות על ידי המורדים, ביצעו שם מעצרים והרסו בתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully