וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסחה, ההצתה והבריחה הנואשת לגג: כך נרצח השגריר בלוב

רשת CNN מפרסמת פרטים חדשים על מותו השגריר בבנגזי. לפי מומחים לטרור, המתקפה תוכננה מראש כנקמה על חיסול בכיר באל-קאעדה. ההפגנה על הסרט שהעליב את מוחמד - הסחת דעת

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד

מקורות ביטחוניים בארצות הברית אומרים כי המתקפה הקטלנית שגבתה אמש (שלישי) את חייו של השגריר בלוב כריסטופר סטיבנס תוכננה מראש. ואולם, מדבריהם עולה כי התוקפים לא בהכרח התכוונו לרצוח את השגריר.

לפי גורמים אלה, ההפגנה הסוערת שהתלוותה למתקפה נועדה בעיקר להוות הסחת דעת. מומחים לטרור אמרו כי ייתכן שהתוקפים, שנשאו כלי נשק מסוימים, אינם מאפיינים אנשים המגיעים להפגנות מסוג זה, וייתכן שביקשו לנקום בארה"ב על הריגתו של בכיר בפלג התימני של אל-קאעדה, שחוסל לפני כמה חודשים - והשבוע נודע דבר מותו.

אובמה: מזועזע מרצח השגריר; נשיא הקונגרס הלובי: תנחומיי לעולם כולו

מכונית שרופה מחוץ לקונסוליה האמריקנית בבנגזי, בה נרצח השגריר האמריקני כריסטופר רובינס. 12 בספטמבר 2012. רויטרס
מכוניתו השרופה של השגריר מחוץ לקונסוליה, הבוקר/רויטרס

לפי הדיווח ברשת CNN, מבנה הקונסוליה הוצת כתוצאה מרימון ששוגר לעברו מרחוק. אנשי הקונסוליה נאלצו להתמודד הן עם המפגינים הזועמים – כעשרים איש, שבאו בשני גלים - והן עם השריפה שפרצה במקום.

סטיבנס, המוצב בדרך כלל בשגרירות בטריפולי, הגיע למקום כדי לסייע בפינוי הדיפלומטים. הוא נקלע לאש יחד עם שלושה מאנשיו - אחד מהם קצין מודיעין. הארבעה נמלטו לגג המבנה. שם, הם ככל הנראה נחנקו משאיפת עשן.

לפי הדיווח, נעשו כמה ניסיונות "נועזים אך לא מוצלחים" מצד אנשי הסגל לשוב לקונסוליה ולחלץ את השגריר מגג המבנה. דיווח זה מבטל דיווחים קודמים, לפיהם טיל או רקטה פגעו במכוניתו של השגריר, שחנתה מחוץ לשגרירות. הדיווח אף תואם תצלומים שפורסמו בכמה כלי תקשורת, בהם נראית גופתו של השגריר.

סערה בעולם הערבי: סרט לועג לנביא מוחמד, "הבמאי - ישראלי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully