וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים לשטייניץ: קזז חובות חברת החשמל בגדה

ניר יהב

4.9.2012 / 17:04

בחברת החשמל המזרח-ירושלמית, המספקת חשמל לשכונות הערביות שבמזרח ירושלים ולערים נוספות בגדה המערבית, מבהירים: "אם חברת החשמל תנתק החשמל בגדה - נפנה לבית המשפט"

בעקבות איומיה של חברת החשמל לבצע ניתוקים יזומים בגדה המערבית בשל החוב אליו נקלעה, פנה מנכ"ל חברת החשמל המזרח-ירושלמית, הישאם אל-עומרי, לשר האוצר, יובל שטייניץ, בבקשה שיקזז את חובות החברה שלו, "בדומה לקיזוז שהוא עושה לחברת החשמל הישראלית" מכספי החשמל בעזה ומצפון הגדה - כ-60 מיליון שקלים מדי חודש. "גם אני חברה ישראלית ומשלם מסים כדין. אני זקוק לעזרתו. אני מקווה שזה לא יגיע לשם, אך אם ינותק החשמל מהגדה – נלך לבית המשפט", אמר המנכ"ל לוואלה! חדשות.

חברת החשמל המזרח-ירושלמית, המכונה חמ"י, החייבת כ-450 מיליון שקלים מתוך חוב של 750 מיליון לחברת החשמל, אמרה כי היא מתקשה מאוד בגביית חובותיה מהצרכנים, בעיקר מתושבי מחנות הפליטים. "אם ישראל תנתק את החשמל, גם אלו שכן משלמים כיום – יפסיקו לשלם", הדגיש אל-עומרי.

החברה מספקת חשמל לשכונות הערביות במזרח ירושלים, וכן לבית לחם, ליריחו ולרמאללה. היא רוכשת את החשמל מחברת החשמל ומספקת אותו לתושבי הגדה. חברת החשמל הישראלית מספקת גם כן חשמל לעזה, אך היא לא מקבלת תשלום עבורו. במקום זאת, מקזזת חברת החשמל את חובם של צרכני החשמל בעזה מכספי גביית המסים שמגיעים לרשות. חברת החשמל המזרח-ירושלמית אינה מספקת חשמל לאזור שכם, חברון וג'נין.

"קנס של כ-200 שקלים למי שגונב חשמל"

"אנחנו מספקים חשמל לכ-220 אלף בתי-אב, שהם כמיליון בני אדם", הסביר אל-עומרי. "אמרנו לישראל שאם הם ינתקו את החשמל מהגדה – מי שייענש הוא מי שמשלם. מי שלא משלם, זה לא ממש ישנה לו. גם אלו שמשלמים יפסיקו לשלם, אם הם יראו את העונש הישראלי".

לדבריו, הבעיה המרכזית שמולה ניצבת החברה שלו היא תופעת גניבות החשמל: "הם זורקים עלינו אבנים כשאנחנו באים לאכוף את החוק ומוצאים מהר מאוד דרכים להתחבר מחדש לרשת החשמל באופן פיראטי. הגבייה ממחנות הפליטים עומדת על כ-5%-10%".

"הפתרון הוא חוק שחוקקנו באחרונה, הקובע מאסר של ארבעה חודשים למי שגונב חשמל וקנס בסך 8,000 שקלים", הסביר. "זה עונש כבד. החוק הקודם הטיל קנס של כ-200 שקלים על מי שגנב חשמל. זה לוקח זמן, אבל זה עוזר. כשאנשים יראו שגנבי חשמל נכנסים לכלא – הם יתחילו לשלם. נצליח להפחית בכ-40% את כמויות הגניבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully