וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות שריון פרצו בגבול בין סוריה וירדן

11.8.2012 / 1:56

גורמי אופוזיציה סורים דיווחו על קרבות שפרצו בין כלי רכב משוריינים בגבול בין סוריה וירדן. גורם ירדני אישר את הפרטים ואמר כי לא היו נפגעים בצד הירדני

קרבות בין כלי רכב משוריינים סוריים וירדניים פרצו הלילה (שבת) באזור הגבול, סמוך למעבר המשמש פליטים מסוריה. כך דיווחו פעילי אופוזיציה סורים שהיו עדי ראייה לאירוע.

הלחימה החלה באזור תל שיהאב-טורא, לאחר שמספר פליטים סורים ניסו לחצות את הגבול לתוך ירדן. גורם ירדני אישר כי העימותים פרצו, אך אמר כי ככל הנראה אין נפגעים בצד הירדני. "הצד הסורי ירה לאורך הגבול ונפתחו עימותים. מדיווחים ראשוניים עולה כי אין הרוגים בצד הירדני", אמר הגורם.

לחדר ברהימי עשוי להתמנות לשליח האו"ם לסוריה. רויטרס
"מיליונים של סורים זועקים לשלום". אל-אחדר איברהימי/רויטרס

אמש דחק אל-אחדר איברהימי, הדיפלומט האלג'יראי שצפוי להתמנות למחליפו של קופי אנאן כשליח המיוחד בסוריה, במנהיגי העולם להתגבר על המחלוקות בנוגע לפתרון המצב במדינה. "מועצת הביטחון של האו"ם ומדינות האזור חייבות להתאחד כדי להבטיח שפתרון פוליטי יתממש מהר ככל האפשר", אמר איברהימי בהצהרה שפורסמה באתר זכויות אדם. "מיליונים של סורים זועקים לשלום", אמר איברהימי, "מנהיגי העולם לא יכולים להישאר מפוצלים יותר, מעל לזעקות".

גם ראש ממשלת בריטניה, דיויד קמרון, קרא לפעולה בסוריה. "הסיכון בלא לעשות דבר הוא בטבח נוסף בחלב, טבח נוסף בדמשק, בחומס, בחמה ובכל מקום. זה מה שקורה". לדבריו, "עכשיו אנו לא יכולים להתערב באופן צבאי מהסיבות הידועות: זה לא לוב, זה מקרה מאוד שונה, אך האם אנו יכולים לנסות להביא לשינוי בסוריה, אם בפעולה באו"ם, או אם בסיוע לאופוזיציה הסורית? כן אנו יכולים, ועלינו לעשות זאת".

"אנחנו רוצים לראות את אסד הולך", אמר קמרון. אנו רוצים שבסוריה יהיה מעבר מהממשלה המחרידה הזו שטובחת בעמה ושלאנשי סוריה יהיה סיכוי חדש. זה אומר שאסד חייב ללכת. ברור שזה יהיה עדיף אם זה יושג דרך חילופי ראשים, מאשר במהפכה עקובה מדם שעלולה לסייע למחבלים. אבל, בכנות, בדרך כזו או אחרת עלינו להבטיח כי אסד ילך וסוריה תקבל סיכוי חדש", הוסיף.

הודעתו של קמרון הגיעה אחרי ששר החוץ וויליאם הייג הכריז כי בריטניה מגדילה את תמיכתה באופוזיציה הסורית לסכום של 7.8 מיליון דולרים, בתוספת של ציוד לא קטלני. התמיכה תכלול אמצעי תקשורת, ציוד רפואי וציוד הגנתי, כולל שכפ"צים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully