וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה תוביל לשינוי היחס של מורסי כלפי עזה?

ניר יהב

6.8.2012 / 7:14

מתקפת הטרור בסיני, שבה נרצחו 15 חיילים מצרים על ידי מחבלים מהג'יהאד העולמי, הבהירה לנשיא מוחמד מורסי כי אסור לו ולגורמי הביטחון בארצו לזלזל באזהרות ישראל בנושא

צילום: שי מכלוף,דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק

לפני כמה ימים הגיע ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הנייה, לביקור חגיגי בקהיר והתקבל בכבוד מלכים על ידי הנשיא הטרי, מוחמד מורסי. במשך שנות כהונתו של הנשיא המצרי הקודם, חוסני מובארק, לא העלו ראשי חמאס על דעתם שיום יבוא והם יתקבלו בארמונו של הנשיא לפגישה. אלא שכעת, עם כניסתו לתפקיד של איש האחים המוסלמים בעידן שלאחר מובארק, החלום התגשם וחמאס הפך בן-בית בארמון הנשיאות בקהיר.

לפני עלייתו של מורסי לשלטון טענו רבים כי לאור יחסיו החמים עם חמאס הוא יעשה הכל כדי להסיר את המצור על רצועת עזה ולאפשר לפלסטינים להיכנס בחופשיות אל סיני. אלא שהדבר לא ממש קרה. לאחר הפגישה החגיגית עם הנייה, מורסי הורה אמנם להאריך את שעות הפעילות של מעבר רפיח, לאפשר כניסה של תושבי עזה למצרים ולהעביר כמות גדולה יותר של דלק לרצועה, אך הוא סירב בתוקף לאפשר מעבר סחורות במעבר.

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, נואם בכיכר תחריר בקהיר. 29 ביוני 2012. רויטרס
זלזלו באזהרות - ונפגעו. נשיא מצרים, מוחמד מורסי/רויטרס

התקרית שאירעה אמש בגבול עם ישראל, הבהירה למורסי באופן ברור יותר את אזהרות ישראל וצבא מצרים מפני הסכנות האורבות לאזור מחצי-האי סיני. כל "גורמי הביטחון" המצרים, שזלזלו באזהרות הללו וטענו שגופי תיירות ישראלים הם אלה שעומדים מאחוריהן, משתתקים ודאי מבושה. האזהרות היו מדויקות לחלוטין ובסופו של דבר פגעו באופן אירוני דווקא במי שזלזל בהן – במצרים. כ-15 חיילים ושוטרים מצרים נרצחו על ידי מחבלים של הג'יהאד העולמי. זו ללא ספק התקרית הקשה ביותר בסיני מאז נפילת מובארק. בעקבותיה צפוי מורסי לאמץ מדיניות זהה לזו של הצבא המצרי ביחס לסיני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מתקפת הטרור בסיני: שלב אחר שלב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נאמר אף יותר מכך: אם אכן יתברר שירי פצצות המרגמה שבוצע על ידי הפלסטינים במהלך ניסיון החדירה לשטח ישראל, בוצע במכוון על ידי ארגונים חמושים פלסטינים שפעלו בתיאום מלא עם מחבלי הג'יהאד העולמי, במטרה לחפות על חדירתם לכרם שלום – הרי שהסכנה למצרים אינה רק מסיני אלא גם מעזה. אם מאז פגישתו עם הניה עלתה במוחו של מורסי מחשבה לאפשר לפלסטינים לעבור ביתר קלות מעזה לסיני, הקלפים ייטרפו מחדש. לא כל יום נרצחים חיילים מצרים באמצע סעודה לשבירת צום הרמדאן, והדבר לא יעבור בשתיקה בדעת הקהל במצרים. לא בטוח שמורסי יאמץ מדיניות זהה לזו של מובארק ביחס לעזה, אך אפשר להניח שהוא מוטרד היום מהרצועה הרבה יותר מכפי שהיא בעבר.

המחבלים שרצחו את החיילים המצרים פגעו בדבר הקדוש ביותר לאזרחי מצרים באשר הם - הביטחון הלאומי. זהו הדבר החשוב ביותר לכל אזרח מצרי, אפילו בעידן שלאחר מובארק. מורסי מכהן קצת יותר מחודש כנשיא מצרים, אך התקרית שאירעה הערב לימדה אותו בזריזות לקח פשוט: תרצה או לא תרצה, לישראל ולמצרים יש אויבים משותפים, ויותר מכל - אינטרסים משותפים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully