וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפרים הלוי: כאירני, הייתי חושש מאוד בשבועות הקרובים

בשיחה עם ה"ניו יורק טיימס", העריך ראש המוסד לשעבר כי חלון ההזדמנויות לתקיפה באירן הצטצמם מאוד. ברקע ביקור פנטה בארץ, בעיתון סבורים: מבצע צבאי - בין ספטמבר לאוקטובר

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

(וידאו: ביקורו בישראל של שר ההגנה האמריקאי פנטה בנושא האיום האירני)

ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, מעריך שישראל עשויה לתקוף את מתקני הגרעין של אירן כבר ב-12 השבועות הקרובים. בשיחה עם "ניו יורק טיימס", אמר הלוי כי "לו הייתי אירני, הייתי חושש מאוד". הלוי הוא אחד מכמה ישראלים ששוחחו עם כתבות של העיתון האמריקני, ברקע ביקורו בארץ של שר ההגנה ליאון פנטה, שהתקיים אחרי ביקורו בישראל של המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני.

לפי הערכה בעיתון - המתבססת על גורמים בישראל - ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צמצם את חלון ההזדמנות לתקיפה באירן לספטמבר או תחילת אוקטובר, למרות הערכות בממשל האמריקני כי התקיפה נדחתה מעט. בעיתון אומרים כי "ישראל לא אוהבת מלחמות בחורף", וכי נתניהו מרגיש נוח יותר לצאת לתקיפה לפני הבחירות בארה"ב. הסיבה, לפי העיתון, היא שנתניהו חושש שאם הנשיא ברק אובמה ייבחר לקדנציה נוספת, הוא לא יתמוך בתקיפה ישראלית באירן. אם מיט רומני יבחר, הרי שהוא יעדיף להימנע מפעולה צבאית בתחילת דרכו כנשיא.

פנטה בישראל: ארה"ב מרגיעה - ירושלים עדיין לחוצה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. AP
מעדיף לצאת לתקיפה לפני החורף, ולפני ההכרעה בקרב על הבית הלבן. נתניהו/AP

לפי הדיווח בעיתון, וושינגטון נחושה למנוע תקיפה ישראלית באירן, בין היתר כדי לא לעורר משבר בתקופת הבחירות לנשיאות, ובין היתר כדי להימנע מהסלמה אזורית שתחייב אותה להיגרר לתגובה צבאית משלה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

חוקר ישראלי: ביקורי הבכירים האמריקניים בארץ - עבודת שמרטפות

ישראלי נוסף ששוחח עם העיתון הוא פרופ' אפרים ענבר, מנהל מכון בגין-סאדאת ללימודים אסטרטגיים. בהתייחסו ל"מבול" הביקורים של הבכירים האמריקניים בישראל בעת האחרונה, אמר ענבר כי מדובר ב"שמרטפים" שרוצים לוודא ש"הילדים הבלתי-צפויים אינם משתוללים". נוסף על ביקורים חוזרים בישראל של שר ההגנה פנטה, ביקרו לאחרונה בארץ גם מזכירת המדינה הילרי קלינטון, כמה מסגניה והיועץ לביטחון לאומי, טום דונילון. לפי כמה דיווחים, דונילון פירט בפני בכירים בישראל את תכנית המגירה האמריקנית לתקיפה באירן.

בפגישתו אמש עם ראש הממשלה נתניהו, אמר שר ההגנה האמריקני פנטה כי וושינגטון "לא תאפשר לאירן לפתח נשק גרעיני - נקודה". ואולם, בישראל דורשים מעשים ולא הצהרות. ?חזקות ההצהרות ככל שיהיו, הן לא שכנעו את אירן שאנו רציניים לגבי עצירתה", אמר נתניהו.

"נכון לעכשיו, המשטר האירני מאמין שלקהילה הבינלאומית אין את הרצון לעצור את תוכנית הגרעין שלהם?. מאוחר יותר, הודיע דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, כי ארה"ב שותפה לדעתו של נתניהו, לפיה העיצומים על אירן טרם הצליחו לגרום לאירן לזנוח את תכנית הגרעין הצבאית שלה.

לקריאה נוספת
אמש: הקונגרס אישר להחריף את הסנקציות שהוטלו על אירן
השגריר האמריקני לשעבר: אובמה מדליף כדי למנוע תקיפה
מיט רומני: האינטרס האמריקני העליון הוא למנוע גרעין אירני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully