וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: רודפים את ישראל כל העת, יש הפתעה בדרך

ניר יהב

19.7.2012 / 0:02

בנאום לציון 6 שנים למלחמת לבנון השנייה, אמר מזכ"ל חיזבאללה כי עוצמת האש של ארגונו לא נפגעה. "אם ראש המוסד לשעבר דגן אומר זאת - לי זה מספיק", ציין. לא התייחס לפיגוע

צילום: רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן

כמה שעות אחרי הפיגוע באוטובוס התיירים הישראלי בשדה התעופה בבולגריה, מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שידר אמש (רביעי) לתומכיו בביירות נאום לציון שש שנים למלחמת לבנון השנייה. בנאומו, הוא לא לקח אחריות לפיגוע בבולגריה (ולמעשה כלל לא התייחס לאירוע), אך הבטיח כי ארגונו מכין לישראל "הפתעה גדולה".

לדברי נסראללה, בכירי המפקדים הישראלים מדברים על תבוסה לישראל, ועל מכה קשה שהמדינה ספגה במהלכה. "לא משנה לנו אם ישראל רואה במלחמת לבנון השנייה תבוסה עבורה. בין אם ישראל מודה בכך או לא - זה לא ממש חשוב עבורי", אמר נסראללה. "לנו, מספיק שראש המוסד לשעבר מאיר דגן, שנחשב בישראל כאחד מראשי המוסד החשובים ביותר בתולדות הארגון, אומר לראש הממשלה לשעבר אולמרט כי 'מלחמת לבנון השנייה הייתה אסון לאומי' ביחס לישראל".

לדברי נסראללה, "אנו רודפים את הישראלים ביום ובלילה. אנו יודעים שהם אוספים עלינו מידע כל הזמן, ושהם נערכים להתקיף אותנו ראשונים. אני אומר לישראל היום שמשקלה האיכותי היה למעשה אשליה של איכות: אנו יודעים שהם רוצים להכות ראשונים, מצפים לכך ומתכוונים להפתיע אותם. אנו מבטיחים היום לישראלים הפתעה גדולה, ולא נאמר להם מה".

שידור נאומו בביירות של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה. לבנון, 1 ביוני 2012. AP
נסראללה בנאום ששודר לתומכיו בביירות בחודש מאי/AP

נסראללה התפאר בעוצמה של ארגונו, ואמר כי "במהלך המלחמה ואחריה, הישראלים רימו. הרמטכ"ל דן חלוץ אמר באותו זמן שהושמדו 80-70 אחוזים מארסנל הטילים של חיזבאללה, אבל מה באמת קרה באותו זמן? האמת היא שחיזבאללה גילה, כבר מוקדם, שהאויב הישראלי יודע היכן נמצאים כל משגרי הטילים לטווח-בינוני, ולכן הצליח להעביר אותם למקומות סודיים מבלי שהאויב הישראלי הרגיש. כשישראל החליטה להפגיז את המקומות הללו, הם היו ריקים, והמשגרים (האמיתיים – נ.י) כבר נערכו לירות טילים לעבר חיפה, והיו כבר מוכנים לירות לעבר תל אביב".

גורם בחיזבאללה: "אנו אחראים לפיגוע בבולגריה? מגוחך"

בנאומו, שיבח נסראללה את סוריה ואת התפקיד שהיא ממלאת במזרח התיכון. "הנשק הטוב ביותר שקיבלנו במלחמת לבנון השנייה היה מסוריה, ולא רק מלבנון", אמר. "הטילים שנחתו על חיפה הגיעו אלינו מסוריה, ויותר מזה: הטילים שמגיעים לרצועת עזה, ומובילים לכך שמיליון מתנחלים ישראלים נכנסים למקלטים - גם הם מגיעים מסוריה". לדבריו, סוריה "הסתכנה למען ההתנגדות, ואיזה משטר ערבי כבר עושה זאת?".

מוקדם יותר אמש, גורם בחיזבאללה הכחיש כי ארגונו מעורב בביצוע הפיגוע באוטובוס התיירים הישראלים בבורגס שבבולגריה, בו נהרגו לפחות שבעה בני אדם. בשיחה עם ערוץ הטלוויזיה "אל-מיאדן", אמר הגורם כי העובדה שישראל מאשימה את חיזבאללה באחריות לפיגוע "היא מגוחכת". עוד הבהיר כי "התגובה לחיסולו של בכיר הארגון עימאד מורנייה לא תהיה באמצעות פגיעה בתיירים".

ראש הממשלה נתניהו, בנימין נתניהו, ובכירי מערכת הביטחון, דבקים בהערכה כי חיזבאללה ומשמרות המהפכה של אירן עומדים מאחורי הפיגוע שהיה בבולגריה, ומאחורי המאמצים לעשות פיגועים קודמים נגד יעדים ישראלים בחו"ל. אמש גם ציינו 18 שנים לפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה, שגבה את חייהם של 85 בני אדם, ושאירן וחיזבאללה נחשבים יחד לגורם שעמד מאחוריו.

(עדכון ראשון: 21:36, 18.07.12)

לפנייה לכתב: nir_yah@ walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully