וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאי העינויים של אסד: חומצה, חשמל והתעללות מינית

רויטרס

3.7.2012 / 18:05

דו"ח חמור של Human Rights Watch חושף 27 בתי מעצר בסוריה בהם נגבות "הודאות" בכפייה: תלייה, כפיתה בצמיגים, עקירת שיניים וצליבת איברי מין. "חוקר שמסרב - מוצא להורג"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן)

דו"ח שפרסם ארגון זכויות האדם Human Rights Watch חושף את קיומם של לפחות 27 מתקני עיונים ברחבי סוריה. לפי הדו"ח, חוקרים של מנגנוני הביטחון הצבאיים מענים עצירים פוליטיים בשיטות אכזריות כדי לגרום להם להודות שפעלו נגד המשטר.

לפי ראיונות עם כמאתיים עדים, אומרים בארגון כי העצירים בסוריה עונו במכות חשמל לאורך זמן רב, הוכו באלות, איברי מינם נמעכו במלתעות ברזל משוננות ונתל מהאוויר שעות ארוכות. גופם נצרב בחומצה ושיניהם וציפורניהם נעקרו.

אולה סולבנג, חוקר בכיר בארגון, אמר כי העינויים בסוריה נפוצים ושיטתיים. "כמות המידע שאספנו מצביעה על מדיניות ברורה של סוריה לענות עצורים", סיפר. לדבריו, רשויות הביטחון במדינה מפעילות רשת ענפה של מרכזי עינויים ושל תאי שבהם מרוכזים עצירים ואסירים ברחבי המדינה. "האופי הנרחב והשיטתי של הרשת הזו מעיד על כך שמדובר בפשעים נגד האנושות", אמר. בארגון אמרו כי חוקר סורי שערק למערב סיפר שעמיתיו, שסירבו לפקודות שניתנו להם, נידונו לעונש מוות.

עדויות: פצועים עונו גם בבתי החולים בחומס

עדויות מהטבח בעיר טנטנז, סמוך לאידליב

הדו"ח, שחיבר הארגון ממושבו בניו יורק, פורסם תחת הכותרת "ארכיפלג של עינויים". הוא מפרט את חלוקת האחריות למעצרים ולעינויים בין גופי הביטחון השונים בסוריה: מחלקת הביטחון הצבאי, לשכת הביטחון הפוליטי, מנהלת הביטחון הכללי, ומנהלת הביטחון של חיל האוויר.

עציר לשעבר: צרחתי חזק. אמרתי להם את מה שהם רצו לשמוע"

לפי הדו"ח, מאז תחילת המרי בסוריה בחודש מרץ של השנה שעברה, שהדרדר בהמשך למלחמת אזרחים, נעצרו ועונו עשרות אלפי אזרחים. הדו"ח מונה לפחות עשרים שיטות של עינויים, והוא מלווה באיורים המפרטים את חלקן. בארגון קראו למועצת הביטחון של האו"ם לדון בדחיפות בממצאי הדו"ח, להטיל עיצומים אישיים על האחראים לעינויים בארבעת מנגנוני הביטחון שהוזכרו, ולהביא את האחראים למעשים בפני בין הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

עציר בשם מוסטפה סיפר לאנשי הארגון כי עונה באמצעות מתקן מתכתי משונן שהוצב בין רגליו. "זה נועד לרסק את איברי המין שלנו", סיפר, והעיד כיצד המתקן, שאובזר בארבע שיני מתכת חדות, מחץ את אשכיו. "צרחתי חזק, אמרתי להם מה שהם רוצים לשמוע", אמר. עציר נוסף בשם חוסאם אמר כי בשהותו בבית המעצר עבר עינויים בחשמל. "התעלפתי אחרי בערך חמש דקות, וכשהתעוררתי מצאתי את עצמי כלוא". לדבריו, החוקרים עקרו את ציפורניו באמצעות פליירים או מברגים".

בין עשרים שיטות העינויים שתוארו בדו"ח

נתונים ואיורים מדו"ח של Human Rights Watch, שסקר מעשי עינויים בסוריה. יולי 2012. Human Rights Watch, סריקה
עצירים נתלו מהאוויר והוכו, לעתים במשך שעה וחצי/סריקה, Human Rights Watch
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופם של עצירים נתחב לצמיג מכונית, ואחרי חצי שעה נשלפו ממנו ונשטפו במי קרח/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחרים סיפרו כי קיבלו מכות חשמל באיברי מינם, בפיהם ובגפיהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully