וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי על סוריה: "תושבים נורו, הגופות נשרפו לעיני המשפחות"

דו"ח של ארגון זכויות האדם קובע כי משטר אסד מבצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות כאשר הוא מנהל מדיניות מכוונת של פעולות תגמול נגד תושבים שתומכים באופוזיציה

רויטרס

כוחות הביטחון הסורים ומיליציות התומכות במשטר גררו אנשים מבתיהם, הוציאו אותם להורג ושרפו את גופותיהם לעיני משפחותיהם במסגרת מדיניות להפחדת האזרחים בערים שתומכות במורדים – כך עולה מדו"ח שפרסם הבוקר (חמישי) ארגון זכויות האדם אמנסטי. לטענת הארגון, המתקפות התגברו במהלך 15 החודשים בהם נמשך המשבר, והפכו לעימות מזוין בין המורדים לכוחות הסורים.

סוכנות הידיעות AP מדווחת כי הארגון ביסס את הדו"ח על יותר מ-200 ראיונות עם אזרחים ב-23 ערים וכפרים בסוריה במהלך שישה שבועות, החל מאמצע חודש אפריל. הארגון תיעד גם מקרים בהם מורדים חוטפים והורגים חיילים שנלקחו בשבי תומכי השלטון, הידועים כ"שביחה", אך ציינו כי רוב ההתעללויות בוצעו על ידי כוחות משטר אסד ובני בריתם.

קבר אחים של הרוגי טבח בעיר חולה, סוריה, מאי 2012. רויטרס
קבר המוני של הרוגי הטבח בחולה/רויטרס

"התדירות והאכזריות של פעולות תגמול של הממשלה נגד ערים וכפרים תומכי האופוזיציה הסלימו, במטרה ברורה להעניש את התושבים וכדי להפחיד אותם על מנת שיכנעו", נכתב בדו"ח. "קנה המידה של המתקפות, והצורה בה הן בוצעו, מראות כי פשעים אלה בוצעו כחלק ממדיניות מכוונת".

באחד האירועים, חוקר של אמנסטי ראה את כוחות הביטחון הסורים והמיליציה הנאמנה להם פותחים באש לעבר מפגינים ועוברי אורח, כולל ילדים, במטרה לדכא הפגנה בחלב שבצפון המדינה. מדובר באחת הפעמים בהן נציג אמנסטי בעצמו היה עד למקרה. לגבי העדויות, אמרו בארגון כי לא ניתן היה לאמת אותן באופן עצמאי וכי הממשל הסורי לא הגיב לדו"ח. לדבריהם, הארגון קיבל שמות של יותר מ-10,000 בני אדם שנהרגו בלחימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

תושבים נורו כאשר ניסו לעזוב את ביתם

באמנסטי אומרים עוד כי תושבים תיארו בפניהם את הפשיטות של הכוחות החמושים הסורים והמיליציות. הם אמרו כי הכוחות נוהגים לפלוש לעיר באמצעות טנקים וכלי רכב משוריינים, לעיתים מגובים במסוקים, ויורים באופן אקראי. לאחר שהם נכנסים, חיילים ואנשי "השביחה" עוברים מדלת לדלת ומחפשים מבוקשים, או פשוט מפחידים תושבים.

אחת העדות סיפרה כי היא מצאה את גופתו החרוכה של בעלה יחד עם שאריות המבנה שהיה ביתה. תושבים נוספים סיפרו כי שכנם נורה ונפצע ואז נלקח לבניין שהוצת, הושאר שם ונשרף למוות. לפי הדו"ח, תושבים אחרים נורו כאשר ניסו לעזוב את העיר, וחלק מהתקיפות נעשו כעונש, כאשר – הכוחות הרגו אבא, אח או שכן של מבוקש.

בין עשרות המקרים שתועדו בדו"ח מתואר המקרה של ספוואן קארוש, בן 45, אב לחמישה ילדים שסבל ממחלה פסיכיאטרית מתקדמת. קרוב משפחתו סיפר כי הוא נמצא ירוי בראשו בחודש מרץ, כאשר הוא עדיין אוחז בשמיכה שלו מעל ראשו. בנוסף, בעיר טאפטנז, נהרגו יותר מ-20 בני משפחת חאזל ב-3 וב-4 באפריל. קרוביהם סיפרו כי 16 מהגברים, חלקם מהם מורדים, נלקחו ממרתף בו התחבאו עם בני משפחתם. גופותיהם נמצאו עם פצעי ירי ליד המרתף.

הארגון טוען כי חלק מהמקרים נחשבים לפשעים נגד האנושות ופשעי מלחמה. הארגון קורא לקהילה הבינלאומית לפעול לעצירת האלימות ומדגיש כי לחץ קל מידי מאפשר למשטר לפעול בלי לקבל על כך עונש. הארגון ממליץ להטיל על המשטר הסורי אמברגו נשק וכן לוודא שמשקיפי האו"ם במדינה יחקרו מקרי התעללויות.

המשבר בסוריה - כותרות אחרונות
בגרות נוסח סוריה: כיתות נטושות, קרבות בחצר
צרפת: לאכוף את תוכנית אנאן בסוריה, תוך איום בשימוש בכוח
קלינטון ופרס נועדו: ”על רוסיה להפסיק לחמש את סוריה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully