וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל ג'נין, קדורה מוסא, מת בגיל 60 מהתקף לב

ניר יהב

2.5.2012 / 13:02

מוסא, ששהה בעבר במאסר בכלא הישראלי, וכיהן כמושל במשך שמונה שנים, מת שעות ספורות לאחר שחמושים ירו לעבר ביתו ואיימו לרצוח אותו. "אבדה גדולה ברמה האישית והציבורית"

מושל מחוז ג'נין, קדורה מוסא, מת הלילה (רביעי) בהיותו בן 60. זאת, לאחר שאמש ירו חמושים לעבר ביתו ואיימו לרצוח אותו. לדברי מקורות פלסטינים, שצוטטו בסוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא", סיבת מותו של מוסא היא התקף לב. "הוא אמנם לא נורה על ידי חמושים, אך הוא חטף התקף לב אתמול בלילה, בדיוק זמן קצר לאחר הירי על ביתו", מסרו.

בעקבות התקף הלב, הועבר מוסא לבית החולים לקבלת טיפול, ושם מת. חוסיין אל-אערג', ראש לשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מסר תנחומים בשם ההנהגה הפלסטינית לבני משפחתו של מוסא. הלווייתו צפויה להיערך בשעות הצהריים בג'נין.

לפני שמונה למושל ג'נין בשנת 2004, כיהן מוסא כמזכ"ל פתח במחוז ג'נין, כמנכ"ל לשכת המוסדות הלאומיים ואף עבד כעיתונאי. בעבר, אף ריצה 12 שנות מאסר בכלא הישראלי בגין פעילותו בפתח, ופגיעה בכוחות צה"ל במהלך האינתיפאדה הראשונה.

מוסא הוביל בשנים האחרונות מספר שיתופי פעולה בין מחוז ג'נין לבין המועצה האזורית גלבוע, תחת הנהגתו של ראש המועצה, דני עטר, במטרה להביא לצמיחה כלכלית משותפת. בין היתר, החלו הצדדים בהקמת פארק תעשייה משותף לגלבוע ולמחוז ג'נין. לפני שנה, נרצח השחקן ג'וליאנו מר בג'נין, ובעקבות הרצח אמר מוסא כי מדובר ב"רצח מתועב" והורה על הקמת ועדת חקירה. "כולנו אוהבים את ג'וליאנו הנמצא בג'נין מעל 20 שנה", הוסיף.

ראש מועצת גלבוע: "הוכיתי בהלם"

ראש המועצה עטר, שהכיר היטב את מוסא, אמר לוואלה! חדשות כי הוכה בתדהמה עם היוודע דבר מותו. "קיבלתי שיחת טלפון בשלוש בבוקר ודווח לי שהוא מת מדום לב. הוכיתי בהלם. היחסים בינינו לא היו רק יחסי עבודה אלא נוצרו גם יחסים אישיים בין שתי המשפחות שלנו", סיפר עטר. לדבריו, "הסתובבנו הרבה יחדיו בעולם גם. מוסא היה אישיות מאוד מיוחדת והוא תרם רבות לעובדה שלאורך 73 הקילומטרים בגבול בין ישראל לרשות שרר שקט מוחלט במשך כל שנות כהונתו כמושל ג'נין, ודאי בארבע-חמש השנים האחרונות. אם רוצים לתרגם את זה לכסף, הוא חסך הרבה מאד כסף לישראל ברמה הביטחונית".

"הרבה בזכות האישיות שלו והרצון העז שלו לייצר מציאות אחרת, הצלחנו להביא לקיומם של הרבה מאד פרויקטים כלכלים וחברתיים, כך שיחסי העבודה לא נשארו ביני לבינו אלא גלשו לרמה של האזרח הפשוט, מה שאפשר לנו להפיח תקווה בקרב באנשים שעדיין יש סיכוי לחיים משותפים ואיכותיים בין פלסטינים לישראלים", המשיך ראש המועצה עטר, "מוסא הוא אבדה גדולה ברמה האישית וברמה הציבורית. אני גם יודע שברשות נכון לו עתיד והוא היה אמור לכהן כשר בממשלה הפלסטינית הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully