וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטהרן מרוצים: "הציונים מתקוטטים בנושא אירן"

הביקורת של יובל דיסקין על נתניהו וברק זכתה לכותרות ודיווחים נרחבים ברחבי העולם, וכמובן גם באירן. בתקשורת במערב סיקרו את "הוויכוח הציבורי המתלהט בישראל לגבי תקיפה"

הביקורת החריפה שהשמיע בסוף השבוע ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, על ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק, חוללה סערה לא רק בישראל: מסביב לעולם דיווחו הכותרות על דבריו במהלך 24 השעות האחרונות, ובמסגרת זאת, כמובן, זכו הדברים להבלטה גם במדינה לה הוקדשו חלק ניכר מדבריו: אירן.

יש לציין כי התקשורת האירנית לא הרחיבה והוסיפה פרשנויות מיוחדות לדברים, אלא הקפידה לדווחם כפי שהם, על בסיס דיווחי סוכנויות הידיעות הבינלאומיות AP או רויטרס. הכותרות, עם זאת, שיקפו בכל זאת שביעות רצון מסוימת. "שוב חילוקי דעות בתוך הנהגת הישות הציונית הכובשת את ירושלים (כינויה של ישראל בתקשורת האירנית) בנושא אירן", הייתה למשל הכותרת בסוכנות הידיעות "MEHR".

סערת דיסקין - עוד כותרות:
דיסקין נגד נתניהו וברק: "לא מאמין ביכולתם"
גורם מדיני: "דיסקין מתוסכל שלא מונה לראשות המוסד"
ביקורת חריפה על דיסקין: "פועל ממניעים אישיים"
פרשנות: אסור לברק ונתניהו להתעלם מטענות דיסקין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נתניהו וברק לא ראויים". הדיווח ברשת "Press-TV" האירנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוכנות הידיעות הממלכתית IRNA ובאתר האינטרנט של רשת Press-TV האירנית באנגלית בחרו לכותרת את קביעתו של דיסקין, לפיה "נתניהו וברק אינם כשירים להיות בהנהגה". כמו כן הדגישו את הדברים לגבי החלטות המתקבלות על בסיס "רגשות משיחיים", וכמובן את קביעתו לגבי "מצג השווא" שמציגים ראש הממשלה ושר הביטחון בנושא תקיפה באירן. בכל הדיווחים באירן הוסיפו רקע בנושא תוכנית הגרעין "שוחרת השלום" והתכנונים הישראליים לתקוף את בסיסיה.

"קרע בין ההנהגה הניצית לממסד הבטחוני"

גם ברשות הפלסטינית ובעולם הערבי פורסמו במהלך סוף השבוע דבריו של דיסקין במגוון כלי תקשורת, בעיקר באינטרנט - אם כי לא זכו להבלטה מיוחדת, והדיווחים היו אינפורמטיביים מעיקרם. "המרגל לשעבר תוקף את נתניהו בנושא אירן", הייתה הכותרת באתר רשת "אל-גז'ירה". בכתבה הקדישו מקום גם למבקריו של דיסקין בממשלה, הטוענים כי הוא מנסה להזניק קריירה פוליטית, וצוטטו דברים שכתב הפרשן עמוס הראל ב"הארץ", לגבי "קיץ של מתיחות" הצפוי בין ישראל לאירן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

דיסקין תוקף - צפו בדברים:

ברחבי העולם, זכה הסיפור להבלטה ניכרת, אף יותר מאשר באירן ובמדינות ערב, והגיע, בעיקר באמצעות הידיעות שפורסמו בסוכנויות הידיעות רויטרס ו-AP, למיקום בולט במאות כלי תקשורת, בהם העמודים הראשיים של אתרי האינטרנט של ה-BBC, ה"ניו יורק טיימס", ה"וושינגטון פוסט", רשת CNN ועוד רבים.

באתר ה"גרדיאן" הבריטי אף פרסמו את סרטון הווידאו המלא של הופעתו של דיסקין בכנס בכפר סבא, בתוספת כתוביות תרגום לאנגלית, תחת הכותרת "אין אמון במנהיגות הישראלית בנושא אירן". ב"ניו יורק טיימס" בחרו לייצג בכותרת דווקא את השלכות הדברים: "דבריו של בכיר בטחוני לשעבר מלהיטים את הוויכוח הציבורי בישראל בנושא אירן". ברוב הדיווחים בכלי התקשורת המובילים עולם, עם זאת, בחרו לכותרת את הציטוט לפיו "נתניהו וברק מטעים את הציבור לגבי אירן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההנהגה מטעה את הציבור". הכותרת באתר ה-BBC/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיווחי סוכנות הידיעות - שכאמור, היוו את הבסיס לרוב הדיווחים בעולם - ניסו למקם את הדברים בתוך מכלול דברי הביקורת האחרונים נגד מדיניות ההנהגה הישראלית בנושא אירן, והזכירו בין היתר גם את העמדות שהביעו במהלך החודשים האחרונים ראש המוסד לשעבר מאיר דגן והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. בסוכנות AP ציינו את ה"קרע ההולך ומעמיק בין ממשלת נתניהו הניצית לממסד הבטחוני בנושא תקיפה". בסוכנות רויטרס הדגישו במיוחד את השימוש של דיסקין במילה "משיחיים", וציינו כי "מדובר במינוח דתי בלתי רגיל, שישראלים מייחסים לרוב לאויביהם האיסלמיים".

בהכנת הידיעה השתתפו משה-חי הגיגת, ניר יהב ואמיר שילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully