וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד: ירי הרקטות - כדי לשמור על "מאזן האימה"

בכיר בג'יהאד האיסלמי, הארגון המרכזי שביצע הירי לעבר ישראל בגל ההסלמה האחרון, אמר כי מטרת הירי היא לא להרוג והביע סיפוק מכך ש"מיליון ישראלים היו 'תקועים' במקלטים"

על רקע הפסקת האש המתוחה בדרום, בכיר בג'יהאד האיסלמי, הארגון המרכזי שביצע את ירי הרקטות לעבר שטח ישראל בשבוע האחרון, אמר אתמול (שישי) לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מטרת הירי היא ליצור "מאזן אימה". הבכיר הדגיש ובירך על העובדה כי בגלל הירי "מיליון ישראלים מסתתרים במקלטים", ולצד זאת הזהיר כי ארגונו מחזיק בטילים ארוכי טווח שיכולים להכות בתל אביב, בהם הם יכולים לעשות שימוש בקונפליקט הבא מול ישראל.

"מה שאנחנו רוצים להשיג בירי הרקטות זה לא להרוג ישראלים, אלא לשמור על מאזן האימה", אמר בראיון שהתקיים במקום מסתור, "העובדה שמיליון ישראלים 'תקועים' במקלטים וסובלים כמו שהפלסטינים סובלים, זה יותר חשוב לנו מאשר מתים".

בתוך כך, היממה האחרונה הייתה שקטה באופן יחסי ואמש נורתה רקטת קסאם אחת שהתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. ביום שישי כ-200 אלף תלמידים נשארו בבתים ולא הלכו לבית הספר בגלל המשך הירי ביממה שלפני כן. במהלך סוף השבוע תתקיים הערכת מצב ברשויות השונות ויוחלט האם יתקיימו לימודים ביום ראשון. בצה"ל מעריכים כי שיגורי הרקטות מאז יום שלישי, אז הוכרזה הפסקת האש בין ישראל לפלסטינים, בוצעו על ידי "חוליות סוררות" בתוך הג'יהאד האיסלמי. זאת, בניגוד להחלטת בכירי הארגון בלחץ מצרים, להפסיק את הירי לעבר ישראל.

בכיר הארגון, אחמד אל מודלל, אתמול לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי ארגונו, אשר איבד לוחמים רבים במתקפות על עזה, הסכים להפסקת האש רק לאחר שהמתווכים המצרים הבטיחו כי ישראל תפסיק להתנקש בחבריו. "אנחנו לא סומכים על הכובש, אבל אנחנו סומכים על עמידתנו האיתנה והתנגדותנו", אמר מודלל, והוסיף כי "לא נוכל לשתוק במהלך אלימות נגד פלסטינים. כוחות ההתנגדות מוכנים להגיב לכל מתקפה ישראלית".

עוד באותו נושא:
ירי הרקטות נמשך אתמול בלילה; 200 אלף תלמידים נשארו בבתים
למרות הביקורת, הרמטכ"ל עמד בפרץ - ומנע הסלמה נוספת
בצה"ל דרשו להחריף את התגובה לרקטות - ברק סירב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully