וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרו של מובארק חושף: "שילם משכורת לבן אליעזר"

ניר יהב

14.3.2012 / 13:26

פרק מספרו של נשיא מצרים המודח מנפק כותרת מפתיעה במיוחד: מובארק טוען ששילם משכורת של 25 אלף דולרים לבנימין בן אליעזר בתמורה לייעוץ. בן אליעזר: "מדובר בקשקוש" מוחלט"

חלק נוסף מספר הזיכרונות של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, שפורסם בעיתון המצרי רוז אל-יוסוף, מספק כותרת מפתיעה: נשיא מצרים המודח טוען כי שילם משכורת חודשית של 25 אלף דולרים לח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר ממפלגת העבודה. בפרסום לא מוזכר במדויק עבור מה שימש הכסף, אך נרמז כי בן אליעזר סיפק למובארק ייעוץ פוליטי.

מובארק טען בספרו, המבוסס על שיחות שקיים עם עיתונאי מצרי בכיר, כי יחסיו עם ח"כ בן אליעזר היו קרובים וכי שילם לו שכר חודשי של 25 אלף דולרים מתוך תקציב הנשיאות. לדברי מובארק, האדם היחיד שידע על כך היה ראש לשכתו של מובארק, זכריא עזמי.

בנימין פואד בן אליעזר וחוסני מובארק. שי אוקנין, רויטרס
לטענת מובארק, לא היה שום פסול בקשריו ההדוקים עם בן אליעזר משום שלמנהיגים ערבים רבים היו יועצים פוליטיים ישראלים ויהודים. מובארק ובן אליעזר/רויטרס, שי אוקנין

לטענת מובארק, לא היה שום פסול בקשריו ההדוקים עם בן אליעזר משום שלמנהיגים ערבים רבים היו יועצים פוליטיים ישראלים ויהודים. בין היתר הזכיר את שמו של אנדריי אזולאי, יהודי מרוקאי ששימש כיועצו הקרוב של מלך מרוקו המנוח חסן השני ומכהן גם היום כיועץ של מלך מרוקו מוחמד השישי.

ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר מסר בתגובה: "מדובר בקשקוש מוחלט".

רעייתו של מובארק רצתה להתגרש לפני שנבחר לנשיא

ספר הזיכרונות שכתב הנשיא לשעבר מובארק מכה גלים במצרים. באחד הפרקים, שגם הוא פורסם בעיתון המצרי "רוז אל-יוסוף", מגלה מובארק כי גדל בבית עני ואף נאלץ ללבוש את מדי הצבא שלו כשהצטרף לאקדמיה של חיל האוויר משום שלמשפחתו לא היה כסף לבגדים. עוד טוען מובארק בספרו, כי ייתכן וסוכנים מטעמו של שליט לוב לשעבר מועמר קדאפי הם אלו שחיסלו את אשרף מרואן, הבכיר המצרי ששימש כסוכן המוסד, על רקע ויכוח כספי ביניהם הנוגע לעסקת נשק.

לצד זאת, מובארק סיפר בספר גם על יחסיו עם נשיא מצרים לשעבר אנואר סאדאת שנרצח בשנת 1981. לדבריו, סאדאת נהג ללעוג לו בפומבי ולטעון כי הוא "קשה הבנה". יחד עם זאת, מובארק סיפר כי החלטתו של סאדאת למנותו לתפקיד סגנו היה היום המאושר בחייו. עוד סיפר כי רעייתו, סוזן, ביקשה להתגרש ממנו מספר פעמים, אלא שהיא הפסיקה לבקש זאת לאחר שהוא מונה לנשיא משום שלא רצתה לוותר בשום אופן על התואר "הגברת הראשונה".

עוד באותו נושא:
ח"כ בן אליעזר: הצעתי למובארק מפלט מדיני באילת
מובארק למנהיגי העולם: "הצילו אותי מחבל התלייה"
אחרית ימי מובארק: סוזן בכתה, חוסני ראה כדורגל

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully