וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 נהרגו בתקיפות צה"ל בעזה מאתמול, "הרגיעה מתה"

ניר יהב

10.3.2012 / 9:50

שמונה מההרוגים הם פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי. בעקבות אחת מתקיפות צה"ל במרכז עזה נותק זרם החשמל בעיר. בשתי תקיפות נוספות נפצעו שבעה, ביניהם ילד

"הירי המתמשך לעבר היישובים בדרום ישראל בא בתגובה לפשעי ישראל נגד המפקדים והלוחמים שלנו ובא כדי להבהיר שאנו ממשיך בדרך הג'יהאד וההתנגדות כאופציה הטובה ביותר לשחרור אדמותינו מהציונים העושקים", כך הבהירה הבוקר (שבת) הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס.

גורמי רפואה פלסטינים דיווחו לפנות בוקר כי עלה ל-12 מניין ההרוגים הפלסטינים בתקיפות חיל האוויר ביממה האחרונה. אחד מההרוגים הוא מוחמד רמרי, 26, פעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי שנהרג בתקיפה בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. כמו כן דווח כי כ-19 פלסטינים נפצעו בסך הכל בתקיפות, כשניים מהם באורח קשה. עשרה פלסטינים נהרגו הלילה בשורת תקיפות נוספות שביצע חיל האוויר בעזה, כל ההרוגים הם פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, כך דיווחו מקורות פלסטינים.

עשן מיתמר מאזור רפיח אחרי תקיפה צה"ל ברצועת עזה. AP
תקיפות צה"ל בעזה/AP

עוד דווח כי בין היתר צה"ל תקף סמוך לבניין המועצה המחוקקת בעיר, יעדים במרכז העיר, יעדים בדרום הרצועה בין רפיח לחאן יונס, יעדים באזור שג'עיה שבצפון הרצועה וכן בעיירה בית ליהיא שבצפון הרצועה. בתוך כך, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי טענה כי ירתה לישראל 70 רקטות ופגזים, מתוכם 41 טילי גראד, וכן וכי עשתה שימוש במשגר טילים חדש. מצה"ל נמסר חיל האוויר תקף הלילה שישה יעדים: שני אתרים לייצור אמל"ח ושני בורות שיגור בצפון רצועת עזה, אתר לייצור אמל"ח במרכז רצועת עזה ומוקד פעילות טרור בדרומה.

שני פעילים נוספים בזרוע נהרגו אמש בתקיפות נוספות של צה"ל - עביד גראבלי ומוחמד חרארה, כך שבסך הכל נהרגו שבעה מפעילי הזרוע מאתמול, בהם עביד גראבלי, מוחמד חרארה, חזאם קריקע ופאיק סעד שנהרג בתקיפה סמוך לבניין המועצה המחוקקת, שם נהרג אדם נוסף - מועתסם חג'אג' תושב שג'אעיה, ומחמוד נאג'ל ומוחמד מורזי שנהרגו בתקיפה בבית ליהיא. כפי הנראה, כל הפעילים היו שייכים לחוליות משגרי רקטות.

"אבסורד לדבר על הפסקת אש"

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי הגיבה לתקיפות צה"ל והבטיחה כי תגיב ביד קשה, והוסיפה כי "הרגיעה מתה". תקיפה נוספת אירעה במרכז עזה, כתוצאה ממנה נפצעו שלושה בני אדם וכן בעקבותיה הופסק זרם החשמל בעיר. לצד זאת, בתקיפה נוספת שאירעה הלילה על מחסנים ששייכים למשפחה פלסטינית בסמוך לאצטדיון ירמוכ בעיר עזה, בה נפצעו ארבעה בני אדם, ביניהם ילד.

גל ההסלמה התחיל לאחר תקיפת צה"ל ברצועה אתמול אחר הצהריים, במהלכה חוסל מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהייר אל-קייסי, ופעיל נוסף שהוחזר בעסקת שליט, מוחמד חנני, בתקיפת מכונית ממערב לעיר עזה. גורמי צבא העריכו לאחר החיסול כי ועדות ההתנגדות עשויות להגיב בשיגור רקטות מאסיבי לעבר ישראל בתגובה לחיסול.

דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד, אבו אחמד, אמר אתמול לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי "הפסקת האש עם ישראל מתה. אבסורד לדבר על הפסקת אש. לא נשב בחיבוק ידיים אל מול הפשעים הישראלים". לדבריו, "מוקדם לדבר על מגעים לחידוש הפסקת האש. אי אפשר לדבר על כך בזמן שישראל מתקיפה". הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, גינתה אף היא את החיסולים. בהודעתה הבטיחה הזרוע "להגיב על הפשעים שביצעה ישראל נגד בני העם הפלסטיני ומנהיגי ההתנגדות בעזה". לדברי הזרוע, דמם של ההרוגים "לא נשפך לשווא". נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, גינה את החיסולים שאירעו הערב בעזה. "ההסלמה הישראלית יוצרת אווירה שלילית ומסלימה את המתיחות, דבר המוביל להגברת האלימות באזור".

עוד באותו נושא:
רקטות נורו לכיוון אשדוד ובאר שבע שני פצועים במועצה האזורית אשכול
חיסול כפול ברצועה, ועדות ההתנגדות מגיבות בירי רקטות
מזכ"ל ועדות ההתנגדות חוסל בתקיפת צה"ל בעזה

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

השתתף בהכנת הידיעה: אמיר בוחבוט

(עדכון ראשון: 2:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully