וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקריירה החדשה של המחבלת מסבארו: מנחת טלוויזיה

ניר יהב

1.3.2012 / 14:46

כ-4.5 חודשים לאחר ששוחררה, אחלאם תמימי, מי שהסיעה את המחבל בפיגוע ב-2001, החלה להנחות תכנית בטלוויזיית "אל קודס" המזוהה עם חמאס. שם התכנית: "משב רוח של בני החורין"

אחלאם תמימי, המחבלת שהסיעה את המחבל המתאבד בפיגוע במסעדת סבארו בירושלים ושוחררה בעסקת שליט, החלה באחרונה להנחות תכנית שבועית בתחנת הטלוויזיה הלוויינית "אל-קודס" המזוהה עם חמאס. התכנית של תמימי, שגורשה לירדן לאחר ביצוע עסקת שליט, נקראת "משב רוח של בני החורין" והיא עוסקת בעיקר "בסבלם של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל", וכן בחייהם החדשים של האסירים המשוחררים. היא משדרת את תכניתה מירדן ומדברת עם רוב מרואייניה באמצעות הלוויין.

מספר ערוצי טלוויזיה פלסטינים מקומיים משדרים אף הם את התכנית על פי הסכם עם תחנת "אל-קודס", זאת "על מנת שנושא האסירים יגיע לכמה שיותר אנשים". כל תכנית נמשכת 50 דקות ובמהלכה היא מראיינת אסירים ששוחררו, בכירים בחמאס, ומשפחות של אסירים שעדיין נמצאים בכלא. אחת ממטרותיה של התכנית היא "לעודד את הפלסטינים ואת הערבים באשר הם להגיש עזרה וסיוע לאסירים ולבני משפחותיהם".

צפו: הפרומו לתכניתה של תמימי

בתכנית ששודרה לפני כשבועיים התראיין חבר הלשכה המדינית של חמאס, סלאח עארורי, הנחשב ל"מחזיק תיק האסירים" בארגון. הוא שיבח את חמאס ש"לא נכנע" לתנאיה של ישראל במהלך המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט וסיפר כי שחרור האסירות הפלסטיניות שנידונו למאסר עולם, כדוגמת תמימי עצמה, "היה קו אדום" עבור חמאס. לדבריו, "ישראל סירבה בתוקף לשחררן".

בתכנית: קריאות לחטוף עוד חיילים

עארורי אמר עוד בראיון כי אילו היה המשא ומתן נמשך עוד כמה שנים, "היינו מוציאים את כל האסירים הפלסטינים מהכלא". הוא הוסיף וטען כי הדרך היחידה לשחרור כל האסירים הפלסטינים "היא התנגדות וחטיפות חיילים ישראלים". הוא קרא לפלגים הפלסטינים לחטוף עוד ועוד חיילים ישראלים ובכך להשיג עסקות חליפין נוספות.

אחלאם תמימי הייתה בשנת 2001 סטודנטית באוניברסיטת ביר-זית והתגוררה ברמאללה. ב-9 באוגוסט באותה שנה היא הסיעה את המחבל למסעדת "סבארו" בלב ירושלים, שם הוא התפוצץ ורצח 15 ישראלים, מתוכם שבעה ילדים. ב-2003 נגזרו עליה 16 מאסרי עולם, אולם באוקטובר 2011 היא שוחררה בעסקת שליט. לאחר שחרורה הבהירה כי היא אינה מתחרטת: "הייתי עושה את הכול שוב פעם", אמרה.

41 האסירים שגורשו לחו"ל הגיעו למדינות היעד

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully