וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המוסד מכשיר את המורדים הסורים בטורקיה

ניר יהב

28.2.2012 / 16:00

לפי אתר אופוזיציה סורי, "המודיעין הישראלי" עורך באיסטנבול קורסים, בין היתר באיסוף מודיעין ובדוברו?ת - אולם לא כולם מוכנים להשתתף. "איש הקשר לישראל - נתן שרנסקי"

האם המודיעין הישראלי מסייע למורדים בסוריה? אתר האינטרנט "אל-חקיקה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח השבוע כי המודיעין הישראלי, "המכשיר בדרך כלל מרגלים ומעניק להם יכולות טכניות לצורך מילוי תפקידם", עורך הכשרות לפעילי אופוזיציה סורים באיסטנבול שבטורקיה. לפי הדיווח, את ההכשרות מנהל הם קצין המודיעין הישראלי לשעבר הנקרא בדיווח "ניר בומס", ולצדו עוזר סור בשם "עהד הינדי". השניים, לפי הדיווח, מלמדים את המורדים הסורים "איסוף מודיעין, דוברות והתנהלות מול התקשורת". לדיווח אין כל אישור ממקור נוסף, ומהימנותו אינה ברורה.

גורם בכיר באופוזיציה הסורית בחומס סיפר לאתר כי בשבוע שעבר קיבלו ראשי האופוזיציה מכתב מעורך דין לבנוני בשם נביל אל-חלבי, ראש "המוסד הלבנוני לדמוקרטיה וזכויות אדם" המוכר כתומך של ההתקוממות הסורית. במכתב ביקש חלבי מכל נציגי האופוזיציה במחוז מסוים לשלוח שני בני אדם לקורס באיסטנבול שיימשך ארבעה ימים, ב-3-7 במרץ. "הגורמים המארגנים יישאו בכל העלויות של הנסיעה, והמשתתפים ילונו במלונות 'טיטניק' ו'אסיה' בעיר", לשון ההזמנה.

לפי האתר, כמה נציגויות סוריות, בהן פרברי דמשק והעיר חלב, סירבו לשלוח אנשים לקורס לאחר שהבינו כי המודיעין הישראלי עומד מאחוריו. מנגד, האופוזיציה במחוז אידליב ומחוץ לסוריה ישגרו עשרות נציגים לקורס, ובהם סוהייר אל-אתאסי ועומאר אידליבי- שניים מחברי "המועצה הלאומית הסורית", מסגרת הגג של ארגוני האופוזיציה, שהנהגתה יושבת באיסטנבול. על פי הדיווח, אידליבי - הנע בין קהיר לביירות - אחראי על הברחות הנשק לתוך חומס ונמצא בקשר עם המודיעין הצרפתי והישראלי.

בחסות "קצין המוסד דייוויד קיז"

גורמים המוגדרים על ידי האתר כ"מהימנים" דיווחו כי עוד שני "מדריכים" ישראלים נוספים עושים את דרכם לאיסטנבול כדי להדריך בקורס. עוד נמסר כי בומס הגיע לאיסטנבול יחד עם הינדי ועם אדם נוסף בשם ראמי נחלה. כמו כן, דיווח האתר כי לעיר הגיע גם ראש הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, "הממונה על יצירת קשר בין לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין גורמי האופוזיציה הסורים", וכי קצין מוסד לשעבר בשם "דייוויד קיז" הגיע לאיסטנבול.

מדובר בדיווח מפתיע למדי, שכן בעולם הערבי מעדיפים לרוב להצניע כל קשר עם ישראל. בסוריה, הן השלטון והן האופוזיציה נוהגים להאשים זה את זה בניהול קשרים עם ישראל ובשירות אינטרסים ישראליים, ולכן מוזר שכעת האופוזיציה מודה בכך בגלוי. קיימת גם אפשרות שאותו "קורס" אכן מועבר על ידי גורמים ישראליים, אולם כאלו הפועלים באופן פרטי, ללא קשר למדינה.

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com


עוד על מעורבות טורקיה במלחמת האזרחים בסוריה:
טורקיה: החרמנו משאיות שנשאו נשק מאירן לסוריה
טורקיה מצטרפת לסנקציות: "שלטון אסד בסוף דרכו"
טורקיה: מוכנים לכל תרחיש בסוריה, גם צבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully