וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלסון מנדלה אושפז בבית החולים בשל כאבים בבטנו

25.2.2012 / 12:59

נשיא דרום אפריקה לשעבר נזקק לטיפול רפואי מיוחד, ועל פי דיווח של ה-BBC אף עבר ניתוח בשעות הלילה. לפני כשנה התאשפז מנדלה בן ה93 למשך מספר ימים, בשל קשיי נשימה

נלסון מנדלה, נשיא דרום אפריקה לשעבר וזוכה פרס נובל לשלום, אושפז בבית החולים היום (שבת), בשל תלונות על כאבים בבטנו – כך דיווחה הממשלה הדרום אפריקנית. על פי ההודעה, מנדלה בן ה-93, נזקק לטיפול רפואי מיוחד. ממשרדו של הנשיא הנוכחי, ג'ייקוב זומה, נמסר כי מנדלה נמצא "במצב רוח טוב", וכי הציבור מתבקש להעניק לו ולמשפחתו פרטיות. לא נמסרו פרטים נוספים. על פי דיווח של ה-BBC, מנדלה עבר ניתוח בשעות הלילה.

נשיא דרום אפריקה לשעבר, נלסון מנדלה. רויטרס
הופעתו הציבורית המשמעותית האחרונה, בגמר המונדיאל ביולי 2010/רויטרס

לפני כשנה התאשפז מנדלה, הידוע בבריאותו הרופפת, למשך מספר ימים עם קשיי נשימה. מאז הוא לא הופיע בציבור, וחילק את זמנו בן יוהנסבורג לבין כפר אבותיו קונו, הנמצא באזור העני של הכף המזרחי. הופעתו המשמעותית האחרונה הייתה בגמר המונדיאל, שנערך בדרום אפריקה ביולי 2010, במהלכו הופיע מנדלה בקצרה באצטדיון הכדורגל, מול עשרות אלפי הצופים שהריעו לו.

כנשיא השחור הראשון של דרום אמריקה, מנדלה מהווה דמות מרכזית בחיי המדינה, שנשלטה על ידי המיעוט הלבן בן 10 אחוזים, עד לקיומן של בחירות כלליות ראשונות בשנת 1994. מנדלה, אשר שהה 27 שנים בבית הסוהר בשל פעילותו לסיום משטר האפרטהייד, סיים את כהונתו הראשונה כנשיא ב-1999, ומאז פרש מהשתתפות פעילה בפוליטיקה ובחיים הציבוריים במדינה. בתחילת החודש, השיק הבנק המרכזי של דרום אפריקה סדרת שטרות חדשים עם דיוקנו של מנדלה.

עוד בנושא:
דרא”פ: התפטר מקורב למנדלה שקיבל יהלומים
הנשיא אובמה יכתוב הקדמה לספרו של נלסון מנדלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully