וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בעזה: "חמאס שובר לשיעים את העצמות"

ניר יהב

17.1.2012 / 11:00

בארגון הסוני לא מתלהבים מהטרנד האופנתי, ואולי הפרו-אירני, שכובש את העזתים: רבים מהסונים שהמירו את אמונתם בזרם השיעי מעידים על התנכלויות - ועל "רמזים" בסגנון המאפיה

חמאס חושש כי פלסטינים רבים ימירו את דתם בזרם השיעי, והארגון אף תוקף אותם, תוך שימוש באלימות קשה ביותר - כך עולה מעדויות אחרונות של תושבי רצועת עזה. בתקופה האחרונה, הצטרפו כמה עשרות מתושבי עזה, מוסלמים סונים, לזרם השיעי באיסלם, ועוררו עליהם את כוחות הביטחון של חמאס ברצועה. השיא נרשם בסוף השבוע האחרון, כששוטרי חמאס היכו נמרצות כמה פלסטינים, שאימצו את האיסלם השיעי. עדי ראייה סיפרו כי השוטרים שברו את עצמותיהם של ה"מומרים".

גם ביום שבת, באו בשעות הלילה כ-25 פלסטינים שיעים "חדשים" לביתו של אחד מחבריהם במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון הרצועה, כדי להתפלל עמו ולציין בצוותא את תום 40 ימי האבל למות האימאם חוסיין בן עלי, נכדו של הנביא מוחמד ואבי הזרם השיעי. לפתע, אמרו, נכנסו למקום אנשי חמאס חמושים, היכו את המאמינים מכות נמרצות, ושברו לכמה מהם "כל חלק אפשרי בגוף".

"שיעמידו לדין את אחי על הפצת שיעה. אבל שלא יכו אותו"

תושב הרצועה, רפיק חמד, סיפר לעיתון "אל-חיאת" הלונדוני כי ביום שישי קיבל שיחת טלפון בשעה 22:00 מ"אדם בכיר בביטחון הפנים", שהזדהה בשם אבו אחמד, שסיפר כי אחיו, אבו-איברהים, עצור בתחנת המשטרה בשכונת שייח' זאיד בצפון הרצועה.

"כשהגעתי למקום, ראיתי שידיו של אחי שבורות ושלגופו סימני חבלה קשים", הוסיף. חמד העביר מיד את אחיו לטיפול בבית החולים כמאל עדואן בבית לאהיא. "ילדיו ורעייתו הוכו בהלם", העיד.

חמד גינה בחריפות את כוחות הביטחון של חמאס, הרודפים, לדבריו, את מי שאימצו את האיסלם השיעי. "לאף אחד אין זכות להכות אותם, יש להם חופש להאמין במה שהם רוצים. לאף אחד אין זכות למנוע ממוסלמי למלא אחר אמונותיו הדתיות. אין שום חוק שמונע מהם לעשות כן. אין שום חוק שמאפשר לשלטון להכות כך. אפשר להעמיד לדין את אחי בגין הפצת השיעה, אבל אי אפשר להכותו כך". עוד סיפר כי שוטרי חמאס אמרו לאחיו "שהוא כופר וביקשו ממני להחזיקו בבית ולא לאפשר לו לצאת".

"אירן מענישה את חמאס ומקפיאה את תמיכתה בו"
המרד המערבי: הסונים, השיעים ומבחן בחריין / דעה

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully