וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור לצלם: חיילים לילד פלסטיני - "נשבור המצלמה"

יהושע בריינר

16.1.2012 / 14:14

איברהים אבו-עייש בן ה-11 צילם את חיילי גולני כשהם רעולי פנים, מתעמתים עם בני משפחתו. כשהבחינו החיילים שהוא מצלם החלו לצעוק עליו ולאיים. מצה"ל נמסר: "אירוע חריג"

יח"צ - חד פעמי

לוחמים בחטיבת גולני איימו לשבור מצלמה של ילד פלסטיני בן 11 מחברון, שצילם אותם מתוך ביתו בשבוע שעבר. המקרה החל כאשר איברהים אבו עיישה, ילד בן 11 שב מבית הספר לביתו סמוך לשעה עשר בבוקר לביתו שבשכונת תל רומיידה. בשלב מסוים ניגש אליו אחד מתושבי היישוב היהודי בעיר ובין השניים התפתח עימות, שתועד במצלמת אבטחה סמוכה. כוח של חטיבת גולני שמוצב בסמוך לבית הגיע למקום, והחיילים החלו לצעוק על בני המשפחה הפלסטינית.

בשלב הזה לקח אבו עיישה מצלמה שקיבלה משפחתו מארגון "בצלם" והחל לצלם מתוך חלון ביתו את החיילים שהיו רעולי פנים בעת שצעקו על בני משפחתו כשהם עומדים על מפתן ביתם. כשזיהו החיילים כי אבו עיישה מצלם אותם דרך חלון הם החלו לצעוק עליו שייכבה את המצלמה. אחד מהם נכנס אל תוך הבית, עמד על מפתן הדלת ואיים על הילד. "אתה מבין עברית"? שאל את סבו של אבו עיישה שהיה עמו, "תגיד לילד שלך שייכבה את המצלמה". החייל לא הסתפק בדברים הללו והחל לאיים על אבו עיישה: "אם אתה לא סוגר את המצלמה אני שובר אותה". סבו של הילד, הדובר ערבית בלבד, הורה לאבו עיישה לכבות את המצלמה בטרם יממש החייל את איומו. האירוע כולו תועד בוידאו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

לדברי התושבים הפלסטינים בחברון, לאחרונה חוששים חיילי גולני, שהוצבו רק באחרונה באזור, מהמצלמות של התושבים, המרבים לצלם את הנעשה סביבת חברון, הידועה כמוקד לחיכוכים רבים עם אנשי היישוב היהודי. מדובר צה"ל נמסר בתגובה לתקרית כי "מדובר באירוע חריג אשר אינו מייצג את התנהגותם של כלל החיילים במרחב יהודה ושומרון. צה"ל מתחקר ומגנה התנהגות מסוג זה ופועל במישורים שונים על מנת למגרה".

  • עוד באותו נושא:
  • חברון
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully