וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן זה לא בית שמש: חמינאי מגונן על נשות ארצו

ניר יהב

6.1.2012 / 10:29

בזמן שבישראל מתקיים דיון בשאלת הדרת נשים, טוען המנהיג העליון באירן כי לפי האיסלם אין הבדל בין נשים לגברים. "במערב פוגעים בנשים משום שהפמיניזם הקיצוני הפך אותן לחפצים"

הדיון בישראל סביב הדרת נשים רק הולך ומתלהט, אך באירן מבהירים כי שם דווקא מכבדים נשים ומתייחסים אליהן כשוות. המנהיג העליון באירן, האייתוללה עלי חמינאי, אמר בכנס אקדמי בנושא "האישה והמשפחה" כי על פי האיסלם, אין הבדל בין נשים לגברים. עוד קרא להשקיע מאמצים נוספים כדי לשמור "על תפקידן של הנשים בחברה".

חמינאי, שארצו ידועה באכיפת כללי צניעות מחמירים ביותר כלפי נשים ואינה מעניקה להם את אותן זכויות כמו לגברים, הפתיע ואמר בכנס כי מדינות המערב פוגעות בנשים משום שהפמיניזם הקיצוני הפך את הנשים לחפצים, כלשונו. הוא גם לעג למערב על התפרקות מוסד הנישואים.

בכנס שכותרתו "הוועידה השלישית לנושא האישה והמשפחה" הוצגו מאמרים ומחקרים בנושא "פיתוח המדיניות הממשלתית בנושא המשפחה" וכן בנושא "סיוע לתפקידם של האם, האב והילדים". בכנס השתתפו אנשי אקדמיה, חוקרים, אינטלקטואלים וסופרים.

באירן חלה הקפדה יתרה על קוד לבוש צנוע לנשים. כל אישה שאינה מתלבשת בצורה צנועה, המוגדרת על ידי השלטונות, נעצרת לחקירה ונחשבת ל"מופקרת". הנשים באירן חייבות לעטות רעלה שתסתיר לגמרי את פניהן ושיערן, וכן ללבוש בגדים שיטשטשו את גזרת גופן. בנוסף, מעמדן של הנשים ברפובליקה האיסלמית נמוך משל הגברים בעיקר בכל הנוגע לנושאים כגון נישואין, גירושין, ירושה ומשמורת על ילדים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully