וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולה חדשה? בתו של קדאפי "רוצה לחיות בישראל"

אתר "אינטליג'נס אונליין" מדווח כי עיישה קדאפי, בתו של שליט לוב המנוח, חוששת להישאר באלג'יריה והביעה את רצונה למצוא מקלט בישראל. לפי שמועות מהעבר, אמו של קדאפי הייתה יהודייה

עיישה קדאפי, בתו של שליטה המנוח של לוב, מועמר קדאפי, מעוניינת לקבל מקלט מדיני בישראל - כך עולה מפרסום בשבוע האחרון באתר הבינלאומי לענייני מודיעין ודיפלומטיה "אינטליג'נס אונליין". עיישה, שלקראת סיום מלחמת האזרחים במולדתה נמלטה ממנה יחד עם אמה וכמה מאחיה ומצאה מקלט באלגי'ריה (שם אף הספיקה ללדת בן), הביעה באחרונה את חששה שמארחיה לא יעמדו בלחצי הממשלה החדשה בלוב ויסגירו אותה, כדי שתעמוד לדין יחד עם אחיה, סייף אל-איסלם.

לפי הפרסום, שמהימנותו מוערכת כגבוהה ביותר, בשיחות עם ידידים מאירופה, שעמם הייתה משפחתה קשורה בעבר ואף עשתה עמם עסקים, הביעה באחרונה עיישה בת ה-35 את דעתה, לפיה רק בישראל תוכל לחוש בטוחה. באותן שיחות, הביעה תקווה שיורשה לה לחיות בישראל.

עיישה קדאפי, לפני חודש: "אבא לא עזב, הוא בתוכנו"

עיישה קדאפי, בתו של שליט לוב מועמר קדאפי, מנופפת לתומכיה ממתחם באב אל-עזיזייה המבוצר, טריפולי, 14 באפריל 2011. רויטרס
קדאפי נואמת לתומכיו של אביה בטריפולי, במהלך מלחמת האזרחים/רויטרס

יש לציין בהקשר זה כי זה שנים רבות רווחות שמועות, בעיקר בקרב יהודים ותיקים יוצאי לוב, לפיהן אמו של מועמר קדאפי, סבתה של עיישה, הייתה יהודייה שהתאסלמה. לפיכך - במידה והדבר נכון - על פי חוק השבות, רשאית עיישה לעלות לישראל, ולקבל בה לא רק מקלט, אלא גם אזרחות.

לפי הדיווח, ידידיה של עיישה יעצו לה כי מוטב שלא תגיש בקשה רשמית לעלות לישראל, משום שהסיכויים שהיא תאושר קלושים. ישראל, הסבירו לה הידידים, לא תוכל להצטייר כמדינה שמעניקה מקלט לבתו של רודן ערבי.

עיישה עתרה להאג: חקרו את מות אבי

במהלך ההתייעצויות לגבי עתידה שקלה עיישה לשכור את שירותיו של הפרקליט היהודי-אמריקאי הנודע אלן דרשוביץ, שידוע בשכר הטרחה המסתכם במיליוני דולרים שהוא נוהג לגבות מלקוחותיו.

ואולם, בסופו של דבר לא העלו המגעים בעניין זה דבר, ועיישה שכרה את שירותיו של הפרקליט הישראלי ניק קאופמן, ששימש בעבר בתפקידים בפרקליטות המדינה ובשנים האחרונות הוא מכהן כסנגור בבית הדין הבינלאומי בהאג. קאופמן קיבל על עצמו החודש, יחד עם צוות יועצים משפטיים, את ייצוגם של עיישה ושל אחיה סעדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סייף אל איסלם קדאפי, בנו של שליט לוב נלכד בדרום המדינה. רויטרס
לא רוצה לגמור כמו אחיה. סייף אל איסלם-קדאפי לאחר מעצרו בלוב/רויטרס

יש לציין כי לפחות עד כה לא הוגשו כל אישומים נגד עיישה, ועיקר עבודתו של קאופמן בייצוגה מתמקד בעתירה שהגיש בשמה לבית הדין הפלילי הבינלאומי, בדרישה לחקור את נסיבות מותו של אביה ושל אחיה מועתסם. השניים נהרגו באוקטובר לאחר שנלכדו בידי המורדים שהשתלטו על המדינה, ועיישה מאשימה את השלטון החדש בלוב ברציחתם.

עוד בעקבות ההפיכה בלוב:
דיווחים בלוב: הזהב האבוד של קדאפי נמצא במדבר
שר ההגנה האמריקאי בלוב: "יש עוד עבודה לעשות"
אחרי נפילת קדאפי: יהודי לוב רוצים לחזור למולדת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully