וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא טוניסיה: כל היהודים מוזמנים לחזור לפה

התשובה לסילבן שלום: אחרי שהשר קרא לאחרוני יהודי טוניסיה לעלות לארץ, נפגש הנשיא מרזוקי עם הרב הראשי של הקהילה והבהיר: היהודים אזרחים שווי זכויות, אלו שעזבו מוזמנים לחזור

שלטון איסלמי? היהודים לא צריכים לדאוג. זהו המסר מנשיא טוניסיה החדש, מונסף מרזוקי, שקרא אתמול (שני) ליהודים - שעד שנות ה-50 וה-60 חיו מאות אלפים מהם במדינה הצפון אפריקאית - לשוב למדינה. הצהרתו של מרזוקי, שניתנה בעת מפגש עם הרב הראשי של יהודי טוניסיה, הרב חיים ביטן, צוטטה בסוכנות הידיעות הממלכתית של המדינה.

לפי הדיווח, הנשיא מרזוקי אמר בפגישה כי כל יהודי טוניסיה הם אזרחים שווי זכויות במדינה, וכל אלו שעזבו מוזמנים לשוב. הדברים נאמרים כשבועיים לאחר דבריו ההפוכים של המשנה לראש הממשלה סילבן שלום, שבטקס לזכר יהודי טוניסיה שנספו בשואה קרא לכל היהודים הנותרים במדינה לעלות לישראל, מחשש לגורלם בעקבות הניצחון האיסלמי בבחירות שם. כמה מראשי הקהילה היהודית במדינה דחו בתוקף את דבריו של שלום.

כיום חיים בטוניסיה כ-1,500 יהודים, שריד לקהילה שבשנות ה-60 עדיין כללה לפחות 100,000 - שרובם עלו לישראל לאחר מלחמת ששת הימים. רוב היהודים שנותרו במדינה חיים באי ג'רבה, סמוך לגבול לוב. עם נצחונה בבחירות, הבהירה המפלגה האיסלמית "א-נהדה" כי היהודים הם אזרחים שווי זכויות.

מרזוקי, רופא ופעיל זכויות אדם, מונה לנשיא הזמני של טוניסיה ב-12 בדצמבר, לאחר שנבחר ברוב עצום של 155 תומכים מול שלושה מתנגדים בידי המועצה המחוקקת, שתפקידה בין היתר לגבש חוקה למדינה שעברה הפיכה בתחילת השנה.

עוד כותרות מטוניסיה:
יכולה לישון בשקט: סוהא כבר לא מבוקשת בטוניסיה
הלם בטוניסיה: הטלוויזיה היללה את הנשיא המודח
חיזוק למהפכה בטוניסיה: הוויאגרה חוזרת למדפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully