וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מהטבח בסוריה: "ירינו בצעירים בלתי חמושים"

דו"ח של ארגון "Human Rights Watch" חושף ציטוטים של עשרות עריקים מהצבא הסורי, שקיבלו הנחיה לפתוח באש לעבר עוברי אורח. "ירינו בכאלה שהיו במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון"

(צילום: מתוך youtube)

ארגון זכויות האדם הבינלאומי "Human Rights Watch" פרסם אתמול (חמישי) דו"ח חמור נוסף על הנעשה בסוריה, בו מצוטטים עשרות עריקים מהצבא הסורי הטוענים כי ערקו לאחר שמפקדיהם פקדו עליהם לדכא את ההפגנות נגד הממשלה "בכל האמצעים הדרושים". לדבריהם, משמעות הפקודה היא היתר להשתמש בכוח קטלני.

בדו"ח שפרסם הארגון נחשפות עדויות של כ-60 עריקים, לפיהן ניתנה להם הוראה ישירה לפתוח באש לעבר המפגינים או עוברי אורח, היתר לערוך עינויים ולבצע הוצאות להורג ללא משפט. בארגון קובעים כי "ניתן להעריך בסבירות גבוהה שההנהגה הצבאית והאזרחית בסוריה הייתה לכל הפחות מודעת לפקודות הללו".

סרטון שהעלה ארגון "Human Rights Watch" לרשת האינטרנט, מציג שיחה שקיימה נציגת הארגון עם עריק מהצבא הסורי, שפניו הוצללו. נציגת הארגון מספרת על כך ש"עריקים מכל סוריה אמרו לנו שהם קיבלו הוראות ישירות ממפקדיהם להרוג ולעצור אנשים" ולכך השיב העריק: "הייתי קצין בדרגת סגן בצבא סוריה. כשנכנסנו לתוך העיר, השתמשנו ברכב ועליו מכונת ירייה כדי לירות בשני צעירים ברחוב בעת שהם חצו את הרחוב לצד השני. זה קרה מהיום הראשון. הם לא היו חמושים או מפגינים, הם פשוט היו במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון".

נציגת הארגון אומרת לעריק: "מתחילת ההפגנות כוחות הביטחון ביצעו התעללויות רבות". על כך השיב העריק: "הם שכנעו קצינים וחיילים שצריך לירות בקבוצות חמושות בתוך המפגינים, שלובשים בגדים אזרחיים. שכנעו אותם שצריך לירות בהם לפני שיירו בך ואף אחד לא ירה עלינו כשהיינו שם".

אחת ממחברות הדו"ח ציינה כי "העריקים נתנו לנו שמות, דרגות ועמדות של אלה שנתנו את הפקודה לירות ולהרוג וכל אחד מאלה ששמותיהם מוזכרים בדו"ח יצטרך להשיב על חלקו בפשעים נגד העם הסורי".

עוד על הנעשה בסוריה:

מכה קשה לצבא סוריה: עריקים הרגו 27 חיילים
אתמול: עוד יום דמים, 8 חיילים נהרגו במארב
שלשום: עשרות הרוגים, הצבא ירה על לוויה

(עדכון ראשון: 20:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully