וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמנת פשרה: מאחז רמת גלעד יוזז - ויהפוך חוקי

יהושע בריינר

11.12.2011 / 17:01

המתנחלים מנהלים מגעים מול המדינה כדי "להלבין" שבעה מ-12 הקרוואנים שבמקום ולמנוע את פינויין בכוח, החודש, של המשפחות שגרות בו. "שלום עכשיו": השיטה עובדת - והממשלה נכנעת

בהמשך לתכנית שיזם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ל"הלבנת" המאחזים, מסתמנת פשרה שתמנע את פינוי רמת גלעד. פינוי שבעת הקרוואנים מהמאחז, ליד קרני שומרון, אמור להתבצע עד סוף החודש הקרוב.

ראשי המתנחלים ונציגי משרד הביטחון מקיימים לאחרונה מגעים מתקדמים לקראת גיבוש הסכם, שימנע את פינוי הקרוואנים מהמקום. לפי הפשרה המסתמנת, הקרוואנים יוזזו מהשטח השנוי במחלוקת לעבר השטח הסמוך, שנרכש כדין. במקביל, יפעל משרד הביטחון לכלול את שאר החלקות בתב"ע (תכנית בניין עיר) של קרני שומרון.

במשרד הביטחון הכחישו היום (ראשון) כי מתקיימים מגעים לפשרה. גורם בקרב המתנחלים אמר כי מדובר רק באפשרות ש"הועלתה על הפרק". יצוין כי השטח שאליו אמורים לעבור הקרוואנים נרכש על ידי משה זר, שמכונה בקרב המתנחלים "גואל האדמות בשומרון".

בתנועת שלום עכשיו אמרו כי אם אכן מתגבש הסכם מסוג זה, הרי שהממשלה הופכת "שותפה אקטיבית לבנייה בלתי חוקית במאחזים". מהתנועה נמסר כי "שוב הוכח ששיטת המתנחלים עובדת - הם בונים ללא הגבלה, והממשלה נכנעת ומכשירה. בקצב הזה חזון שתי המדינות הולך להיעלם ולעד נשאר במדינה דו לאומית אחת".

בסוף השבוע התעוררה מחדש המתיחות במאחז, אחרי שהמדינה התחייבה בפני בג"ץ לפנות את המבנים שבו עד סוף דצמבר. למרות האישור שניתן, לדחות בחצי שנה את פינוי המאחז, נוסף על פינוי המאחז גבעת אסף, התברר ששניהם מצויים על קרקע פלסטינית פרטית. בסל הכל, מצויים בו 12 מבנים וגרות בו עשר משפחות. המדינה טענה כי חלק מהקרקע לא נרכשה מעולם. במסגרת המגעים שהתנהלו לאחרונה בין המתנחלים למדינה, מגעים שכאמור הוכחשו היום, טענו אנשי היישוב כי הזזת המבנים לשטח סמוך תהווה כניעה והודאה בכך שהם נבנו על קרקע פלסטינית פרטית".


הקרב על המאחזים - עוד בנושא
תכנית נתניהו להלבנת מאחזים מעוררת זעם
שר החוץ מכחיש: לא נפרוש אם יפונו מאחזים
המתנחלים מרוצים: עמונה לא תפונה, בינתיים
אך רמת גלעד אמורה להיהרס עד סוף השנה

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully