וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכול ממוקד בעזה: חוסל פלסטיני שתכנן פיגוע בגבול המצרי

8.12.2011 / 13:54

כלי טיס של חיל האוויר פגע ברכב שבו נסעו 4 פלסטינים בצפון רצועת עזה. שניים מהם נהרגו ושניים נפצעו. אחד ההרוגים עמד מאחורי הפיגוע באילת בשנת 2007, במהלכו נרצחו שלושה ישראלים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

סיכול ממוקד בעזה: שני פלסטינים נהרגו בצהריים (חמישי) ושני פלסטינים נפצעו מירי שביצע כלי טיס של חיל האוויר בצפון רצועת עזה. בצה"ל אישרו את דבר התקיפה וציינו כי אחד הפלסטינים שנהרגו תכנן להוציא אל הפועל פיגוע בגבול ישראל-מצרים והיה מעורב בביצוע פיגועים נוספים.

עם זאת, גורם ביטחוני בכיר אמר כי ההתרעה מפני פיגוע בגבול המצרי "עדיין חיה ונושמת". לדבריו, החיסול ברצועת עזה נועד לשבש את כוונות המחבלים באמצעות פגיעה במי ששלח אותם. סביב הגבול יש עדיין כוחות וכוחות מיוחדים שנערכים בכוננות.

מצה"ל נמסר כי "בפעילות משותפת לצה"ל ושירות הביטחון הכללי, תקף כלי טיס של חיל-האוויר מחבל מחוליה של ארגון הטרור גדודי חללי אל אקצה ופעיל נוסף בצפון רצועת עזה - חוליה אשר עסקה בהכנות לביצוע פיגועי טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל וכוחות הביטחון, דרך מרחב הגבול המערבי".

עוד נמסר מצה"ל כי "אחד הפעילים, עצאם צובחי איסמאיל בטש, יליד 1968, תושב העיר עזה, פעיל בכיר בגדודי חללי אל אקצא מתשתית 'צבא המאמינים'. במסגרת זו הניע את הפיגוע, שילח את המפגעים וניהל את ציר הפיגוע. צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

גורם ביטחוני ציין כי בטש הינו "מחבל שהיה מעורב בפיגועים במסגרתם הוחדרו מפגעים מרצועת עזה לסיני ומשם לאזור אילת לצורך מימוש פיגוע. בינואר 2007 הוא עמד מאחורי פיגוע ההתאבדות באילת, במהלכו נרצחו שלושה אזרחים ישראלים. במהלך השנים האחרונות הוא היה מעורב בניסיונות פיגוע נוספים ששובשו וסוכלו טרם מימושם, במסגרתם הוכנסו מפגעים ואמצעי לחימה לשטח ישראל".

עוד בנושא:

אתמול לפנות בוקר: צה"ל תקף חוליה שעמדה לפגוע בחיילים
על רקע הבחירות במצרים: חשש בצה"ל מפיגוע בגבול
גנץ: צה"ל יידרש לפעולה התקפית ברצועת עזה

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully