וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב תג מחיר במקומות תפילה: מסגד הוצת סמוך לאריאל

יהושע בריינר וניר יהב

7.12.2011 / 9:17

אלמונים ניסו לשרוף את המסגד בכניסה לכפר פלסטיני, אך לא הצליחו להעלותו באש. הלהבות אחזו בשני כלי רכב שחנו מחוץ. כתובות נאצה רוססו על קירות המבנה, בהן שמו של בכיר בשב"כ

רק אתמול נעצרו שלושה חיילים בחשד למעורבות באירועי תג מחיר ובהשחתת כלי רכב צבאיים, ולפנות בוקר - חשד לאירוע לאומני נוסף. אלמונים הציתו את הכניסה למסגד בכפר ברוקין, מערבית לאריאל. כתובות נאצה רוססו על קירות המסגד, ונכתב עליהם את שמו של ראש המחלקה היהודית בשב"כ. שני כלי רכב שחנו בקרבת מקום הוצתו.

שוטרים וכוחות של המינהל האזרחי הוזעקו למקום, והחלו בחקירת האירוע בסיוע הצבא. מחקירה ראשונה עולה חשד כי המציתים הניחו לפנות בוקר (רביעי) צמיגים בכניסה למסגד והעלו אותם באש, בתקווה שהדליקה תתפשט לכיוון המסגד ותביא להתלקחותו.

מושל סלפית, עיסאם אבו בכר, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען כי "מתקפת המתנחלים היא חלק ממסע הסתה מתמשך מצד כוחות צה"ל נגד המסגד". לדבריו, הצבא "הבהיר כי בכוונתו להרוס את המסגד, משום שהוא נבנה, לטענת צה"ל, ללא אישור".

על פי דיווחים, טרקטור ומכונית פרטית שחנו סמוך למסגד, בית התפילה המרכזי בכפר, עלו באש סמוך לשתיים בבוקר. הגישה לברוקין אפשרית גם לכלי רכב ישראליים, והכפר מצוי מול ההתנחלות ברוכין וסמוך לאזור התעשייה ברקן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכב שעלה באש מחוץ למסגד. המציתים לא הצליחו להעלות באש את המבנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החיילים שנעצרו אתמול, וחשודים במעורבות באירועי תג מחיר ובהשחתת כלי רכב צבאיים ובריסוס כתובות בבסיס חטיבת בנימין בבית אל, צפויים לעמוד בפני כתבי אישום. כמו כן צפויים כתבי אישום נגד שבע צעירות, החשודות גם הן בהשחתת רכוש צבאי.

ראש המחלקה היהודית בשב"כ על הכוונת של פעילי הימין

אחת הכתובות שרוססה במקום, "א' הגבר", רומזת כנראה למלחמתם של פעילי ימין בראש המחלקה היהודית בשב"כ, מי שאמון על הטיפול באירועי תג מחיר ובעבריינות אידיאולוגית באזור. בין היתר צולם א', אדם דתי המתגורר באזור ירושלים, במהלך סיור שעשה בחברון, ותמונתו הופצה באינטרנט. לא אחת הגיעו אנשי ימין למקום מגוריו, וחילקו מנשרים בגנותו.

הפגיעה בסמלי דת נחשבת לסממן נוסף בהקצנה בפעולות המכונות "תג מחיר". לפני שבועיים, הוגשו כתבי אישום נגד שני פלסטינים, בגין ביצוע הפיגוע בו נהרגו אשר פלמר, ובנו בן השמונה חודשים, יונתן. השניים הידרדרו לצד הדרך אחרי ונהרגו בתאונה, אחרי שאבנים הושלכו על המכונית בה נסעו.

בשב"כ אומרים כי שני הפלסטינים טענו בחקירתם שהשליכו את האבנים כנקמה על הצתת מסגד במקום מגוריהם. חקירת ההצתה בכפר מצטרפת לתיקי "תג מחיר" נוספים שנחקרים בימים אלה בצוות מיוחד שהוקם ביאחב"ל (היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית). במשטרה מגדירים את האירועים שנחקרים עלי ידי אנשים הצוות אירועי פשיעה לאומנית.

עוד בנושא:
שלושה חיילים חשודים שהשחיתו ציוד בבסיס צה"ל
שבע נשים חשודות בכריתת עצי זית ובריסוס כתובות

לפנייה לכתבים: joshjosh@ walla.com
nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully