וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח של האו"ם: סוריה מבצעת פשעים נגד האנושות

28.11.2011 / 16:50

אסד ממשיך להתקדם במסלול בו עבר קדאפי לפניו. לפי הדו"ח, משטרו אחראי ישירות למעשי רצח, עינויים ואונס: "העדויות לא מותירות מקום לספק - הכל נעשה באישור המדינה, בעידודה ובסיועה"

בידודו של המשטר בדמשק ממשיך להעמיק: אחרי הסנקציות שהטילה אתמול הליגה הערבית, וסנקציות נוספות עליהן החליט היום (שני) האיחוד האירופי, מגיע דו"ח של האו"ם, הקובע במפורש כי הרשויות בסוריה מבצעות פשעים נגד האנושות - הכוללים רצח, עינוי ואונס. עוד קובע הדו"ח, כי משטרו של הנשיא בשאר אסד נושא באחריות מלאה לפשעים הללו, ועליו להעניש את כל העבריינים ולפצות את הקורבנות.

צוות הבדיקה המיוחד הציג היום את מסקנותיו במטה האו"ם בז'נבה, לאחר שריאיין 223 קורבנות ועדי ראייה, בהם עריקים מצבא סוריה, שתיארו, בין היתר, מאות מקרים בהם פתחו כוחות הביטחון באש על מפגינים לא חמושים. הדו"ח קורא לשלטונות הסורים "לחדול מהפרת זכויות האדם הגסה", לשחרר אסירים שנעצרו בהפגנות נגד השלטון ולאפשר לגורמי סיוע הומניטרי, לפקחי זכויות אדם ולאמצעי התקשורת הבינלאומיים להיכנס למדינה. בין מסקנות הוועדה נכללה גם קריאה לקהילה הבינלאומית להטיל אמברגו מוחלט על מכירת נשק לסוריה.

המצב בסוריה - כותרות אחרונות:
סוריה מגיבה לסנקציות: "הוכרזה מלחמה כלכלית"
חרם ערבי מרוכך על סוריה: סחר יופסק, טיסות לא
צה"ל נערך בגבול סוריה: "מתכוננים לתרחישי פתע"
אסד תקף את מנהיגי טורקיה: חולמים להקים אימפריה
סוריה מקבלת גב מרוסיה: "לא להטלת סנקציות"

צפו: צלפים של צבא סוריה על גג בית בחומס, אתמול

הוועדה מודאגת ביותר מכך שפשעים נגד האנושות בוצעו במקומות שונים על ידי הרפובליקה הערבית הסורית במהלך התקופה שנבחנה מאז פרוץ ההתקוממות במדינה", נכתב במסקנות הדו"ח, בהן נקבע במפורש כי כוחות הביטחון הסורים הם שביצעו את הפשעים, בהוראה מגבוה: "ההיקף הנרחב והדפוס העקבי של ההתקפות הצבאיות על אזרחים ושכונות מגורים, וההרס הנרחב של רכוש, לא מותירים ספק - כל זה נעשה באישור המדינה, בעידודה ובסיועה".

מוקדם יותר היום דיבר במסיבת עיתונאים בדמשק וואליד מועלם, שר החוץ של סוריה, ותקף בחריפות את הליגה הערבית על החלטתה האחרונה. "הליגה הערבית הכריזה מלחמה כלכלית על סוריה", קבע, "אבל סנקציות הן רחוב דו-סטרי. אני לא מאיים, אבל עלינו להגן על האינטרסים של העם שלנו, ואנחנו נגן עליהם". הוא הביע זלזול בסנקציות, וטען כי אין להן כל משמעות, שכן במילא, כבר משכה סוריה ממדינות ערב, עוד לפני ההחלטה, 95% מהנכסים שהוחלט על הקפאתם.

"מיליונים הפגינו בסוריה נגד הסנקציות"

לפי דיווחי התקשורת הסורית הממלכתית, בעקבות הטלת הסנקציות, השתתפו היום "מיליוני אזרחים סורים" בהפגנת תמיכה במשטרו של אסד, בדמשק ובערים נוספות בהן חלב, דיר א-זור וחסקה. לפי הידווחים, המפגינים מוחים על החלטת הליגה הערבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הפגנה נגד שלטון אסד בכפר דיר בלאבה שליד העיר חומס, סוריה, 27 בנובמבר 2011. רויטרס
מפגינים נגד שלטון אסד, אתמול בכפר דיר בלאבה שליד חומס/רויטרס

במקביל לליגה הערבית, גם ממשלות מדינות האיחוד האירופי סיכמו היום על הרחבת הסנקציות שמטיל האיחוד על סוריה. כך מסר לרויטרס דיפלומט בבריסל. חבילת העיצומים החדשה כוללת איסור על השקעות ארוכות טווח במסחר, כולל מזון ותרופות, ועל הענקת הלוואות לממשלה, בין אם באופן ישיר ובין אם באמצעות גופי מימון בינלאומיים. הצעדים החדשים, שיאושרו רשמית בכינוס שרי החוץ של האיחוד ביום חמישי השבוע, כוללים גם איסור על בנקים סוריים לפתוח סניפים במדינות האיחוד או להשקיע בבנקים אירופיים. עוד אמר הדיפלומט, כי במסגרת ההחלטה החדשה גם יתווספו שמותיהם של 12 אישים ו-11 ישויות ל"רשימה השחורה" שנאסר על המופיעים בה הוטלו הגבלות תנועה והקפאת נכסים.

אחד הקולות הבולטים בלחץ האירופי על סוריה ממשיך להיות שר החוץ של צרפת, אלן ז'ופה, שאמר היום כי ימיו של ממשל אסד "ספורים". בראיון לרדיו בצרפת אמר ז'ופה כי המאמצים לעצור את שפיכות הדמים בסוריה "מתקדמים לאיטם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully