וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בא לירדן לביקור פתע ונפגש עם המלך עבדאללה

ניר יהב וטל שלו

28.11.2011 / 14:00

שבוע אחרי שמלך ירדן ביקר ברמאללה, נשיא המדינה הגיע לעמאן ודן עמו ב"במכשולים העומדים בפני תהליך השלום". המלך הבהיר: הבנייה בשטחים צריכה להיפסק. קיום הפגישה לא פורסם בישראל

נשיא המדינה, שמעון פרס, בא בצהריים (שני) לביקור פתע בעמאן, ונפגש לזמן קצר עם עבדאללה, מלך ירדן. קיומה של הפגישה לא פורסם קודם לכן בישראל או בירדן, אולם מלשכתו

סוכנות הידיעות הרשמית בירדן דיווחה כי הנשיא פרס והמלך עבדאללה דנו בדרכים להתגבר על המכשולים שעומדים בפני תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, "המבוסס על דרך שתי המדינות, על החלטות האו"ם ועל יוזמת השלום הערבית, שמשיבות לעם הפלסטיני את זכויותיו". על פי הדיווח, ביקורו של פרס מהווה ביקור המשך לביקור עבדאללה ברמאללה בשבוע שעבר ומגיע במסגרת מאמצי המלך "לסייע לעם הפלסטיני ולהקל על סבלו".

ביקור פרס בירדן. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
ביקור פתע. פרס ועבדאללה בפגישה קודמת/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

על פי הדיווח, במהלך הפגישה הבהיר המלך עבדאללה כי על ישראל להפסיק לנקוט בצעדים חד-צדדיים, בעיקר בכל הנוגע לבנייה בהתנחלויות, המהווה, לדבריו, "מכשול אמיתי ומרכזי בפני המאמצים להשגת שלום". בנוסף, דרש המלך מישראל להפסיק לנקוט צעדים שמטרתם לשנות את ירושלים או לפגוע במקומות הקדושים לאיסלאם ולנצרות בירושלים.

"פרס הציג צעדים בוני אמון"

עוד דווח כי עבדאללה אמר כי הדבר היחיד שיביא לקץ הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא "פתרון של כל סוגיות הסדר הקבע, ובראשן סוגית הפליטים, הגבולות וירושלים". כל אלה יביאו, לדבריו, "להקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67' שבירתה ירושלים המזרחית, שתחיה בביטחון ובשלום לצד ישראל". על פי הדיווח, פרס הציג במהלך הפגישה את הצעדים שישראל מתכוונת לנקוט בהם "כדי לבנות אמון עם הרשות הפלסטינית".

הנשיא פרס, מצידו, העביר את הצעתו של ראש הממשלה נתניהו לקיים בהקדם "מפגש ישראלי-פלשתינאי ישיר" כדי לקדם את תהליך השלום. פרס הדגיש, כי הגעה לפתרון של שתי מדינות לשני העמים אפשרית רק באמצעות משא ומתן ישיר ולא דרך פנייה לאו"ם.

ביום שני שעבר הגיע עבדאללה לביקור ברמאללה. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר כי הגעתו של מלך ירדן לשטחים היא בבחינת "ביקור חשוב ויקר". לדברי אבו מאזן, הפלסטינים "ינצרו לנצח" בלבבותיהם את הביקור, משום שמדובר ביוזמה ברוכה בתקופה הזו. "הפגישה מהווה חלק מדיאלוג בינינו, בעיקר לקראת נסיעתו של המלך לאירופה וארצות הברית", אמר יו"ר הרשות. לדבריו, אם ישראל תפסיק את הבנייה בהתנחלויות, ותכיר ביסודות המוסכמים של המשא-ומתן, הפלסטינים יהיו מוכנים לשוב לשיחות המדיניות. גורמים במערכת הביטחון טענו שעבדאללה הגיע לרמאללה במפתיע כדי לחזק את מעמדו באזור.

עוד בנושא
מלך ירדן ברמאללה: הפסקת הבנייה - תנאי למו"מ
עבדאללה מגיע לביקור "כדי לחבק את הרשות"
דיווח: "מלך ירדן עבדאללה סירב לפגוש את נתניהו"

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com
tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully