וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית השעתה את חברות סוריה בארגון

12.11.2011 / 15:42

הליגה מתכוונת להטיל "סנקציות כלכליות ופוליטיות" על סוריה, לאחר שמאמצי הארגון להפסקת האלימות במדינה כשלו. סוריה: "ההחלטה מנוגדת לאמנת הארגון, והיא משרתת אג'נדה אמריקאית"

הליגה הערבית השעתה את חברותה של סוריה בארגון, וקראה לצבא הסורי לחדול מיידית מהרג אזרחים, כך אמר היום (שבת) ראש ממשלת קטאר, חמד בן ג'אסם אל ת'אני. עוד נאמר כי בכוונת הליגה להטיל "סנקציות כלכליות ופוליטיות" על סוריה וכי היא קוראת למדינות החברות בארגון להחזיר מסוריה את שגריריהן. השעיית סוריה מהארגון תיכנס לתוקפה החל מה-16 בנובמבר.

"נמתחה עלינו ביקורת על כך שלקח לנו זמן רב לעשות את זה, אך זה היה בגלל שבאמת דאגנו לסוריה", אמר לכתבים ראש הממשלה הקטארי, והוסיף כי "היינו זקוקים לרוב בשביל לאשר את ההחלטות האלה". כמו כן, הוא קרא לכל מפלגות האופוזיציה בסוריה לפגוש את ראשי הליגה הערבית, בכדי להסכים על מתווה פעולה משותף. קטאר עמדה בראש המדינות הערביות שהתייצבו לימין המפגינים בסוריה במהפכות האביב הערבי בכלל. המדינה סגרה את השגרירות שלה בדמשק כבר ביולי, וכמו כן הגישה סיוע למורדים בלוב במאבקם נגד הרודן מועמר קדאפי.

נציג סוריה לארגון, יוסף אחמד, הגיב לדברים בראיון לטלוויזיה הסורית באומרו כי הדבר מנוגד לאמנת הליגה, וכי ההחלטה "משרתת אג'נדה אמריקאית ומערבית".

בחוץ הפגינו: "רוצים סוריה חופשית"

החלטת הליגה הערבית הגיעה בסיומה של ישיבת חירום בנושא המהומות בסוריה. דיפלומטים שנכחו בישיבה בקהיר אמרו מוקדם יותר כי הליגה תגנה את האלימות בסוריה באופן חריף, אף שהם אינם סבורים שהרגון ישעה את חברותה בו. בזמן ששרי החוץ הערביים התדיינו ביניהם, כ-100 בני אדם הפגינו בחוץ וצעקו "בשאר יוצא החוצה, סוריה חופשית". הם הניפו דגלים ושלטים עליהם נכתב "העם רוצה הגנה בינלאומית". בנוסף, המפגינים הניחו תכריחי קבורה שמסמלים את אלפי ההרוגים בהתקוממות עד כה.

בתחילת החודש דמשק הודיעה לליגה הערבית שהיא מקבלת את תכניתה לסיום המשבר בסוריה "ללא כל הסתייגות". על פי פרטי ההסכם עלה כי סוריה תסיג את כוחות הביטחון שלה מהערים במדינה, תשחרר את כל העצירים הפוליטיים, תאפשר כניסה של כלי תקשורת ערבים ובינלאומיים לערים ותפתח בדיאלוג עם האופוזיציה בחסות הליגה הערבית. עם זאת, הרג האזרחים במדינה לא תם, ואך לפני יומיים אף היה היום העקוב מדם ביותר עד כה בבירה דמשק, מאז פרוץ ההתקוממויות במדינה נגד שלטון הנשיא בשאר אסד לפני כשבעה חודשים.

עוד בנושא:
סוריה: "היום העקוב מדם ביותר" בבירה דמשק
המופתי של סוריה: אסד יפרוש - ויפתח קליניקה
סוריה: נמשך ההרג בחומס, "להכריזה כאזור אסון"
סוריה: אסד משחרר עצורים, אך ההרג בערים נמשך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully