וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "נעניק דירות למשוחררים בעסקת שליט"

ניר יהב

5.11.2011 / 20:10

יו"ר הרשות הפלסטינית קיים פגישה עם אסירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט, והדגיש כי סוגיית האסירים נמצאת תמיד בראש סדר העדיפויות. בנוסף, שיבח אותם על "העמידה האיתנה" בכלא הישראלי

יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע היום (שבת) כי הרשות תבנה דירות לאסירים הפלסטינים ששוחררו במסגרת עסקת שליט, בסיוע קרן ההשקעות הפלסטינית. בפגישה שקיים במוקטעה שברמאללה עם מספר אסירים ששוחררו לאחר שנים ארוכות בכלא הישראלי ועם שר האסירים הפלסטיני, עיסא קראקע, הודיע אבו מאזן כי סוגיית האסירים נמצאת תמיד בראש סדר העדיפויות שלו ושל ההנהגה הפלסטינית, וכי הוא מעלה אותה תכופות בפגישותיו עם מנהיגי העולם.

עוד באותו נושא:
מענק כספי ומלון יוקרה: כך התקבלו האסירים ברשות
אבו מאזן: אולמרט הבטיח לשחרר יותר אחרי העסקה

במהלך הפגישה שיבח אבו מאזן את "עמידתם האיתנה של האסירים הפלסטינים אל מול היהירות והדיכוי של הסוהרים בבתי הכלא", והוסיף כי עמידתם האיתנה של האסירים מבטאת את זכותו של העם הפלסטיני להשיג עצמאות ולהקים מדינה עצמאית, שבירתה ירושלים המזרחית בגבולות 67'. עוד אמר אבו מאזן כי על ישראל למלא את התחייבויותיה כלפי ההנהגה הפלסטינית, ולשחרר מהכלא גם את האסירים הפלסטינים כפי שהובטח לו בעבר, לטענתו, על ידי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

לא רק דירות קיבלו האסירים הפלסטינים ששוחררו בעסקת שליט. מיד לאחר ביצוע העסקה הורה אבו מאזן לתת מענק כספי בגובה 5,000 דולר לכל אסיר ואסירה ששוחררו בעסקה. גם ממשלת חמאס דאגה לאסירים הפלסטינים ששוחררו לרצועת עזה במסגרת העסקה, והורתה לתת לכל אחד מהם מענק של 2,000 דולר. בנוסף, התארחו האסירים ששוחררו או גורשו לעזה במלון חמישה כוכבים בעיר, בסמוך לחוף.

במסגרת העסקה לשחרור גלעד שליט, שחררה ישראל 450 אסירים ו-27 אסירות. 42 אסירים ואסירות גורשו לקטאר, לסוריה ולטורקיה. שאר האסירים הועברו לרצועת עזה ולגדה המערבית, ואחת הוחזרה לירדן.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully