וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח אמנסטי: בתי החולים בסוריה משמשים לעינויים

לפי ארגון הזכויות האדם הבינלאומי, עוברים פצועים המפונים מהפגנות נגד המשטר בסוריה עינויים קשים, דווקא מצד האמונים על טיפול בהם - אנשי הצוות הרפואי בבתי החולים אליהם הם נשלחים

הממשלה הסורית הפכה את בתי החולים ל-"כלי דיכוי", כחלק ממאמציה למוטט את האופוזיציה, כך נכתב בדו"ח שפורסם אמש (שני) על ידי ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל". על פי הדו"ח, פצועים אשר היו מטופלים בארבעה בתי חולים ממשלתיים לפחות, היו נתונים לעינויים ולטיפול לא נאות מצד הסגל הרפואי. כמו כן, עובדים אחרים בבתי החולים, שנחשדו על ידי המשטר כי טיפלו בבני אדם שנפצעו במהלך הפגנות נגד השלטון, נעצרו ועונו גם הם.

עוד על ההפגנות בסוריה:
25 נהרגו בהפגנות בסוריה: "קדאפי גמור, כעת תורך"
סוריה: "יש לנו הוכחות - ישראל מחמשת המפגינים"
האם טורקיה איימה במלחמה על סוריה? לא בטוח

הפגנה נגד שלטונו של אסד אחרי תפילות יום השישי, העיר אידליב, סוריה, 23 בספטמבר 2011. רויטרס
"הפצוע פקח את עיניו ושאל: היכן אני? מיד קפצו עליו כולם והחלו להכות אותו". מפגינים בעיר אידליב בסוריה/רויטרס

על פי הדו"ח, עינוי המטופלים התרחש בבתי החולים הלאומיים בעיר חומס, בעיר החוף בניאס ובעיירה תל קלח. לטענת סילינה נאסר, חוקרת מטעם אמנסטי, "האפשרות שהשלטונות הסוריים נתנו לכוחות הביטחון יד חופשית בבתי החולים, וכי במקרים רבים הסגל הרפואי עינה ונתן טיפול לקוי לאנשים להם הוא אמור לדאוג היא מבהילה". רופא בעיר חומס מסר לחוקרי הארגון כי הוא בעצמו ראה למעלה מ-20 רופאים ואחים מתעללים במטופלים.

באירוע אחד שתועד בדו"ח, מפגין שהובהל בחודש אוגוסט לחדר המיון בבית החולים בתל-קלח כשהוא מחוסר הכרה, הוכה על ידי אנשי הצוות בבית החולים. אחד העדים לאירוע אמר כי "היו שבעה או שמונה אנשי ביטחון, חלק מהם חמושים ברובים, ואחיות בחלוקים לבנים שהתגודדו סביב פצוע. הוא פקח את עיניו ושאל: 'היכן אני?'. מיד קפצו עליו כולם והחלו להכות אותו".

על פי דיווחי האו"ם, מאז החלו ההפגנות נגד משטרו של אסד בסוריה נהרגו למעלה מ-3,000 אזרחים. לטענת המשטר הסורי, המפגינים משתייכים ל"קבוצות מחבלים מזויינות" שהרגו אזרחים, אנשי כוחות ביטחון ודמויות ציבוריות בולטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully