וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה והמשוחררים חגגו "פרק בהיסטוריה של פלסטין"

ניר יהב

19.10.2011 / 0:33

מאות אלפים קיבלו בהתרגשות את האסירים המשוחררים ברצועת עזה. רוצח נחשון וקסמן הבטיח להמונים שיפעל לשחרר את יתר האסירים. גם הממתינים לגירוש מקהיר הצהירו: "נשחרר את הארץ"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו)

ברצועת עזה היה זה יום חג, לרגל קבלתם של האסירים הפלסטינים, ששוחררו מבתי הכלא בישראל במסגרת העסקה לשחרורו של גלעד שליט. בקבלת הפנים הענקית שנערכה החל משעות הצהריים (שלישי) ברצועת עזה, בהשתתפות כ-300 אלף איש, נאם בכיר האסירים ששוחררו בעסקה, יחיא סנואר. הוא הבטיח להמונים "לעשות כל שאפשר כדי לשחרר את יתר האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל, יהיה המחיר אשר יהיה".

סנואר, אחד מהמעורבים בחטיפת נחשון וקסמן וברציחתו, נידון לחמישה מאסרי עולם, וכעת שוחרר לחופשי. הוא הצהיר כי יפעל "לרוקן את בתי הכלא בישראל", והודה למי שחטפו את גלעד שליט ב-2006. בעצרת החגיגית, שנערכה בלב העיר עזה, השתתפו בכירי חמאס, ובראשם ראש הממשלה איסמעיל הניה, כשלצדו שרים, חברי פרלמנט, אנשי הזרוע הצבאית – וכמובן, בני משפחות האסירים המשוחררים. הבנים התקבלו כגיבורים, וההמונים המתינו להם בשירים, בריקודים, בהנפת דגלים ובשמחה רבה. האסירים התעטפו בדגלי חמאס, והתקבלו בחיבוקים ובנשיקות, גם על ידי הניה עצמו.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
גלעד שליט נפגש עם משפחתו לראשונה
גלעד שליט שב לישראל: תמונות ראשונות
במצפה הילה חוגגים את חזרת גלעד שליט

חגיגות בעזה לכבוד האסירים שחזרו, אוקטובר 2011. רויטרס
האסירים התקבלו בשירים ובריקודים. רוצח נחשון וקסמן הבטיח: "נרוקן את בתי הכלא"/רויטרס

הניה אמר בנאומו כי חמאס "לא יסכים להתמקח או לנהל משא-ומתן על חירותם של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל". לדברי ראש ממשלת חמאס, עסקת שליט הייתה "נקודת מפנה אסטרטגית בסכסוך עם ישראל, וביטאה את "אחדות העם הפלסטיני ואחדות האדמה הפלסטינית". עוד אמר הניה: "לכל מי שתיאר את חטיפת שליט כ'הרפתקה' - אני אומר שהאסירים שלנו ראויים לכל ההרפתקאות". הוא סיכם כי העסקה הייתה "פרק מפואר בהיסטוריה של פלסטין, ובהיסטוריה של האומה. העסקה שרטטה את גבולות המדינה הפלסטינית". כמו כן, הוא שיבח את חוטפיו של שליט, ששמרו על שליט, "למרות שהדבר מסובך מבחינה גיאוגרפית ברצועת עזה". לדבריו, אנשי הזרוע הצבאית של חמאס "גילו אחריות".

המגורשים: "נשוב לשחרר את יפו, יבנה ותל אביב"

גם בקהיר נערך טקס לאסירים, שממתינים בה להעברתם לשלוש מדינות שהסכימו לארחן: קטאר, טורקיה וסוריה. ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, נאם בטקס קבלת הפנים לאסירים שבאו לקהיר, ואמר כי "רוח המהפכה המצרית שטפה גם אותנו, ואת אחינו האסירים - עסקת שליט היא הישג לאומי. לדבריו, "היום אנו כותבים פרק אדיר בהיסטוריה של פלסטין ושל העולם הערבי. היכולת של חוטפי שליט להחביאו במשך חמש שנים היא הישג שאנו גאים בו".

ואליד עקל, שהשתחרר אף הוא בעסקה ויגורש לחו"ל אמר בקהיר כי האסירים ישובו "לשחרר את יפו, את יבנה ואת תל אביב". הוא הבטיח "להוציא את היהודים מהארץ שלנו". גם אחלאם תמימי, מסיעת המחבל לפיגוע במסעדת סבארו, שתגורש לירדן, התרגשה משחרורה. היא סיפרה לטלוויזיה המצרית כי "קשה לי לתאר כמה אני מאושרת. אנו מודים לאללה על הניצחון הענק הזה". לדבריה, "האסירים בכלא הישראלי זקוקים לתמיכה מאחיהם הערבים, כדי שישיגו את זכויותיהם וחירות בעתיד הקרוב".

(עדכון ראשון: 18:01)


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully