וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתווך הגרמני לא בקהיר ולא יתווך בעסקת שליט"

ניר יהב

5.10.2011 / 8:09

במצרים וברשות הכחישו את הדיווח לפיו המתווך הגרמני בעסקת שליט נחת בקהיר על מנת לדון בעסקה לשחרור החייל החטוף. לדבריהם, הדיווח חסר בסיס שכן מצרים היא היחידה שצפויה לתווך בעסקה

מקורות מצרים ופלסטינים הכחישו הבוקר (רביעי) את הדיווחים משלשום לפיהם המתווך הגרמני בעסקת שליט, גרהארד קונראד, הגיע לקהיר. גורם מצרי המוגדר מהימן אמר לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, כי הדיווח חסר בסיס, שכן המתווך לא ימלא שוב תפקיד במגעים לגיבוש עסקה בין ישראל לחמאס.

מקורות פלסטינים בכירים חיזקו את דבריו של הגורם המצרי: "תפקידו של המתווך הגרמני הסתיים לגמרי, והוא לא ימלא אותו שוב". לדבריהם, מצרים היא היחידה שצפויה לתווך בין ישראל לחמאס במגעים לגיבוש עסקה. המקורות הבהירו במקביל, כי אין כל חדש במשא ומתן אך הביעו תקווה כי המאמצים המצריים "יניבו פירות".

שלשום, כאמור, דווח במצרים כי "שליח גרמני" הגיע לבירת מצרים לביקור בן מספר ימים. גורמים המוגדרים מהימנים העריכו אז בשיחה עם סוכנות הידיעות הגרמנית כי השליח הוא המתווך הגרמני בעסקת שליט בין ישראל לחמאס, גרהארד קונראד, וכי מטרת ביקורו היא להתניע מחדש את המגעים בין הצדדים.

באחרונה אישר חמאס כי ישראל גילתה גמישות במגעים האחרונים שהתקיימו לגיבוש עסקת שליט. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר לערוץ טלוויזיה פלסטיני כי למרות ההתגמשות הישראלית ביחס לעמדות העבר, "לא הושגה שום התקדמות במגעים לגיבוש עסקה". אבו מרזוק אמר עוד כי למצרים יש תפקיד מרכזי בעסקה: "היא הגישה מסמך הצעות בפגישה האחרונה בקהיר. כשמצרים לא לקחה חלק בתיווך, לא הייתה שום התקדמות אמיתית".

עוד על המגעים לגיבוש עסקת שליט
דיווח: השליח הגרמני דן במצרים בעסקת שליט
נעם שליט: "כל חייל מופקר, ערכי הערבות אינם"
דיווח: "ישראל מתגמשת במו"מ על שחרור גלעד שליט"


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully