וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בתימן: חוסל מנהיג אל קעאדה בחצי האי ערב

אנוור אל-אוולקי, מטיף קיצוני יליד ארצות הברית ובכיר בארגון אל קאעדה, חוסל בתימן. אל-אוולקי היה מעורב בניסיונות רבים לבצע פעולות טרור בארצות הברית ושמו אף נקשר באירועי 9/11

כוחות הביטחון בתימן הרגו את אנוור אל-אוולקי, מטיף מוסלמי יליד ארצות הברית ובכיר בארגון אל-קעאדה בתימן – כך הודיע היום (שישי) משרד ההגנה במדינה. "הטרוריסט אנוור אל-אוולקי חוסל יחד עם כמה מחבריו", נמסר בהודעה. על פי הדיווחים, אוולקי חוסל מהאוויר בידי מזל"ט של ה-CIA. בכירים בממשל האמריקאי אישרו כי אל-אוולקי חוסל.

עוד בנושא:
ד"ש מהקבר: בן לאדן בסרטון לכבוד עשור ל-9/11
אובמה לקראת ה-11 בספטמבר: "אל-קאעדה בדרך לתבוסה"
ארצות הברית: חיסלנו את מספר 2 באל-קאעדה

אנוואר אל-אוולקי. AP
אנוור אל-אוולקי, המסתתר בתימן מאז 2007, נחשב כבכיר מאוד בארגון הטרור, והיה מעורב במספר רב של ניסיונות חבלה/AP

אנוור אל-אוולקי, המסתתר בתימן מאז 2007, נחשב כבכיר מאוד בארגון הטרור, והיה מעורב במספר רב של ניסיונות חבלה, לרבות ניסיון כושל לפוצץ מטוס אמריקאי לפני כשנתיים, וכן ניסיון לפוצץ מכונית תופת בכיכר טיימס בניו יורק.

בחודשים האחרונים מלחמת החורמה של ארצות הברית וברית נאט"ו בארגון הטרור נשאה פרי. מאז חוסל מנהיג הארגון אוסמה בן לאדן במאי האחרון, חוסלו גם מספר 2 בהנהגת אל-קאעדה, עטיה עבד אל-רחמן, ומפקד המבצעים של הארגון בפקיסטן אבו חפס אל-שהרי.

שמו של אל אוולקי נקשר גם באירועי 11 בספטמבר. השנה, ציינה ארצות הברית עשור לאירועים שגבו את חייהם של כ-3,000 בני אדם. נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר בנאום לרגל האירוע, כי "ארצות הברית התחזקה מאז אסון התאומים, ואילו אל-קאעדה בדרך לתבוסה". אובמה הדגיש בנאומו כי כוחו של ארגון אל-קאעדה נחלש במהלך שנים עקב "הנחישות חסרת הרחמים" מצד ארצות הברית, ומאמציהם הבלתי פוסקים של אנשי הצבא, שירות המודיעין והביטחון האמריקאים.

"הם מעוניינים לגרור אותנו למלחמה אין-סופית, להחליש את רוחנו ולערער את הביטחון שלנו כאומה, אבל לצד הגברת הלחץ על אל-קאעדה, אנחנו מסיימים את המלחמה בעירק ומחזירים כוחותינו מאפגניסטן, בגלל שאחרי עשור קשה של מלחמה, זה הזמן שהעם שלנו יתאושש ויבנה את עצמו, כאן בביתו", אמר אובמה.

שר ההגנה האמריקאי לאון פנטה, התייחס גם הוא להמשך קיומו של ארגון הטרור ואמר במהלך ביקור באפגניסטן בחודש יולי האחרון שהוא מאמין שהארגון יובס סופית כאשר ארצות הברית תצליח להרוג או ללכוד כ-20 דמויות בולטות נוספות בגרעין הארגון ונספחיו. "ארצות הברית על סף הכרעה אסטרטגית בקרב מול אל-קאעדה", אמר פנטה. "הצלחנו לזהות כמה מבכירי אל-קאעדה, גם בפקיסטן, גם בתימן וכן באזורים אחרים. אם נוכל לרדוף אחריהם, אני חושב שנוכל להכריע את אל-קאעדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully