וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה מלך ירדן: "עתידנו חזק מזה של ישראל"

ניר יהב

12.9.2011 / 13:05

ראש הממלכה ההאשמית סבור כי התמורות שחלו באחרונה בעולם הערבי, לא צפויות לשרת את האינטרס הישראלי. לדברי המלך עבדאללה, "האזרחים בישראל הם אלה שפוחדים היום"

"עתידה של ירדן ושל פלסטין חזק יותר מעתידה של ישראל" – כך אמר אמש (ראשון) עבדאללה מלך ירדן במהלך פגישה שקיים בעמאן עם אינטלקטואלים ירדניים. בהתייחסו לשינויים בעולם הערבי בתקופה האחרונה אמר המלך כי מעמדה של ישראל נחלש: "האזרחים בישראל הם אלה שפוחדים היום".

עבדאללה סיפר על ביקורו האחרון בארה"ב, שם שוחח עם אינטלקטואל ישראלי שאמר לו שמה שקורה היום במדינות ערב ישרת את האינטרס הישראלי. "אבל אני עניתי לו שההפך הוא הנכון ושמצבה של ישראל קשה יותר מבעבר".

בהתייחסו לטענות הימין בישראל, לפיהן ירדן היא פלסטין, אמר עבדאללה: "אני רוצה להרגיע את כולכם - לא שמעתי מאף בכיר אמריקאי, לא מקלינטון, לא מבוש ולא מאובמה, שום דבר בנושא. לא הופעל על ירדן שום לחץ לפתור את בעית הפלסטינים על חשבונה של ירדן".

לדבריו, העמדה הירדנית כלפי הסוגיה הפלסטינית וכלפי זכות השיבה "לא השתנתה ולא תשתנה". הוא הביע תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים תוך יישום "צודק" של זכות השיבה והפיצויים לפליטים.

בתוך כך, על רקע הפריצה לשגרירות ישראל בקהיר בסוף השבוע האחרון, קראו אמש (ראשון) פעילים בירדן לקיים הפגנת ענק לעבר שגרירות ישראל בבירה עמאן ביום חמישי הקרוב. הפעילים, המתנגדים לנורמליזציה עם ישראל, קראו דרך הפייסבוק להתחיל את "צעדת המיליון" ממסגד אל-כאלותי שבשכונת ראביה בעמאן ועד לשגרירות הנמצאת בסמוך.

עוד על המתיחות בין הממלכה ההאשמית לישראל:

גם בירדן? קריאה להפגנת ענק לעבר שגרירות ישראל
דיווח: "מלך ירדן עבדאללה סירב לפגוש את נתניהו"
ח"כ אלדד אמר ש"ירדן היא פלסטין", בירדן זעמו

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully