וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות פנתה רשמית לאו"ם: הכירו בנו כמדינה

ניר יהב

8.9.2011 / 12:32

הרשות הפלסטינית שיגרה מכתב רשמי למזכ"ל האו"ם, בבקשה שישקיע "כל מאמץ אפשרי כדי להשיג לעם הפלסטיני את זכויותיו הלגיטימיות" ויפעל לצרף את הרשות לאו"ם כמדינה חברה

יום לאחר שארה"ב הודיעה לרשות הפלסטינית באופן רשמי כי היא מתנגדת לפנייתה לאו"ם, פנתה הבוקר (חמישי) הרשות באופן רשמי אל האו"ם בבקשה לצרפה כחברה במוסדותיו. הרשות הפלסטינית שיגרה פנייה רשמית למזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בבקשה שישקיע "כל מאמץ אפשרי כדי להשיג לעם הפלסטיני את זכויותיו הלגיטימיות" ולצרף, למעשה, את הרשות לאו"ם כמדינה חברה.

לקראת הכרה במדינה פלסטינית - כותרות אחרונות
לקראת 20 בספטמבר: "צה"ל יכפיל מערך הכוחות בגדה"
אבו מאזן: אנחנו העם היחיד ללא עצמאות
אנשי רוח לאבו מאזן: "תומכים בהכרה בפלסטין"
פרס: צריך למצוא דרך לחדש המשא ומתן עם הפלסטינים

מכתב זה, שנשלח מההנהגה הפלסטינית אל מזכ"ל האו"ם, מסמן למעשה את תחילתו של הקמפיין הפלסטיני להשגת חברות מלאה באו"ם. במכתב צוין, כי הקמפיין יכלול אירועים בלתי-אלימים עד ליום תחילת דיוני עצרת האו"ם ב-21 בספטמבר בניו יורק. יו"ר הרשות אבו מאזן יגיע לניו יורק בתאריך זה ויעביר את הבקשה באופן אישי לבאן קי-מון.

השבוע נפגש אבו מאזן עם עיתונאים ישראלים בלשכתו ברמאללה ואמר להם כי הפנייה לאו"ם אינה סותרת את רצונה של הרשות לחדש את המשא ומתן עם ישראל. לדבריו, "החלטנו ללכת לאו"ם כי אין משא ומתן. העדיפות הראשונה שלנו היא משא ומתן. ניסינו המון פעמים לחדשו אך נכשלנו. הפעולה לאו"ם היא לא פעולה חד צדדית. אנחנו העם היחיד ללא עצמאות. אנחנו רוצים שלום במשא ומתן ומעוניינים לשוב בכל רגע למגעים מדיניים".

לשאלת וואלה! חדשות אם ארצות הברית מתכוונת להטיל סנקציות על הרשות במקרה של פנייה לאו"ם, אמר אבו מאזן כי "הם מדברים על סנקציות אבל אני לא יודע אם הם באמת יטילו. הם חייבים לחשוב ארוכות לפני שיטילו סנקציות". אבו מאזן הבהיר עוד כי הרשות לא מתכוונת לפגוע בישראל בכך שהיא פונה לאו"ם. לדבריו,"אין לנו שום כוונה לבודד את ישראל או לעשות לה דה-לגיטימציה, כמו שהיא טוענת".

לפניות לכתב - nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully