וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: קיבלתי 140 אלף ש"ח מטלנסקי - ובאישור

גלעד גרוסמן

20.6.2011 / 13:49

ראש הממשלה לשעבר המשיך היום בעדות במשפטו בירושלים. לדבריו, חוות דעת משפטית התירה לו לקבל כספים מאנשי עסקים בחו"ל למימון משפט החשבונית בליכוד ב-1997, בו זוכה

ההגנה במשפט החשבוניות של הליכוד הסתכמה בכמיליון דולר – כך העיד היום (שני) ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ביום עדותו השמיני בבית המשפט המחוזי בירושלים. אולמרט סיפר כי במשפטו ב-1997, בו זוכה, שילם לעורכי דינו וליחצ"ן סכומים של מעל מיליון דולר. איש העסקים משה טלנסקי, העיד כי העביר לידיו כ-140 אלף שקל, לחשבונו הפרטי של אולמרט בבנק הפועלים. בהגנה טוענים כי העברת הכספים אינה מהווה עבירה, ובכל מקרה התיישנה. אולמרט גם העיד כי קיבל חוות דעת משפטית שהתירה לו לקבל כספים מאנשי עסקים בחו"ל למימון משפטו.

משפט אולמרט - כותרות אחרונות:
נדחתה בקשת לדור לבטל תביעת אולמרט נגדו
אולמרט על טלנסקי: ”פנטזיונר, רק גייס כספים”
והוסיף להעיד: לא ראיתי את ”הקישקעס” בכל הנסיעות
אולמרט תקף את התובעים במשפטו: ”הם הוזים”

אולמרט נשאל על ידי פרקליטו לגבי חוות דעת של היועץ המשפטי של הכנסת דאז, שאמר לו כי ייתכן שלמהלך גיוס הכספים יהיו השלכות משפטיות. "זה כמו כרטיס צהוב", השיב. "התלבטתי עם המכתב הזה, כי יש כאן פתיחת פתח לאפשרות שהדברים האלה יהיו מותרים, ומצד שני אזהרה שזה עלול לקבל ממד או השלכה פלילית וגם אזרחית. שקלתי כיצד עלי לנהוג, התייעצתי פעם נוספת עם עורכי דיני, ולאחר מכן פניתי פעם נוספת ליועץ המשפטי".

"מחווה מאוד מרגשת"

אולמרט נשאל גם על מעורבותו של עורך הדין אורי מסר בקמפיין הבחירות השני שלו לראשות עיריית ירושלים. "הוא אמר לי 'החלטתי שאני רוצה לעזור לך'. הוא אמר 'חשוב שתיבחר לראש עיר עוד פעם, אתה עושה דברים טובים, אני מאוד מעריך אותם, אני רוצה לשחרר אותך לחלוטין'", העיד. "זה היה דבר שלא היה אופייני לדרך שבה אורי התנהל בדרך כלל, הוא לא איש עם מלתעות ולא איש עם אמירות תקיפות. הוא אמר שהוא רוצה לשחרר אותי לחלוטין מכל ענייני הכספים של הקמפיין. 'אני אעסוק בזה, אני לוקח אחריות מלאה על העניין, אתה תהיה רגוע ושליו ותדע שזה בידיים נאמנות. תנהל את ענייני העיר'".

"העובדה שהוא הציע את זה אחרי לא מעט שנים, קודם כל הפתיעה אותי וחיממה לי את הלב", הוסיף אולמרט. "זו הייתה מחווה מאוד מרגשת. מעבר לזה, זה עודד אותי מאוד וחשבתי שתהיה בכך הקלה משמעותית, כי היה מדובר במישהו שהיה לי אמון מלא ביושרו ובשיקול דעתו ובניסיונו. היה חשוב לי שהוא לא היה עסקן מפלגתי, לא חלק טבעי מהברנז'ה הליכודניקית של אנשים אינטרסנטים באופן אישי לעצמם. הוא לא חיפש קריירה. הוא לא חיפש מעמד. לכן זה היה פתרון אופטימלי לגזרה רגישה וחשובה, ששמחתי מאוד שיש מישהו שלוקח על עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully