וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "שחר האודיסאה": 110 טילים שוגרו לעבר לוב

מתקפה בלוב. מטוסי קרב של ארה"ב, צרפת, בריטניה ומדינות נוספות תקפו מערכי הגנה אווירית הנאמנים לשליט לוב, מועמר קדאפי במטרה לאכוף את הסגר האווירי במדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: רועי כ"ץ)

יריית הפתיחה של מתקפת מעצמות המערב לאכיפת הסגר האווירי בשמי לוב: אמש (שבת) יצא לדרך מבצע "שחר האודיסאה", במסגרתו כוח נרחב של מטוסי קרב ומודיעין של ארצות הברית, צרפת, בריטניה, קנדה ואיטליה החל לתקוף מטרות צבאיות בלוב.

ארה"ב שיגרה הערב 110 טילי "טומהוק" מצוללות ומטוסי קרב לעבר מערכות ההגנה האווירית של שליט לוב, מועמר קדאפי, באזור החוף הלובי, בעוד שסוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי נשמעו פיצוצים באזור הבירה טריפולי. מטוסי קרב צרפתים השמידו מוקדם יותר טנקים של כוחות שליט לוב מועמר קדאפי סמוך לעיר המורדים בנגזי, לראשונה מאז הוכרז על תחילת הפעולה הצבאית של המערב. משרד ההגנה הצרפתי דיווח כי 20 מטוסי קרב כבר פועלים בשמי המדינה. על פי דיווח ברשת אל ג'זירה , הכוח שהושמד מנה ארבעה טנקים.

הכוח האמריקאי באזור כולל גם עשרות ספינות קרב ושלוש צוללות אמריקאיות, המצוידות גם כן בטילי השיוט המתקדמים מסוג "טומהוק". פעילות הכוחות הבינלאומיים מתרכזת כעת ברדיוס של בין 100 ל-150 ק"מ מסביב לבנגזי.

תוכנית התקיפה של מבצע שחר אודיסאה, מרץ 2011. Google Earth
תוכנית התקיפה של מבצע שחר אודיסאה, מרץ 2011/Google Earth

"מטוסי הצלבנים פגעו במטרות אזרחיות"

הלובים טוענים כי כוחות המערב פגעו במטרות אזרחיות: הערב דיווחה הטלוויזיה במדינה כי מטרות אזרחיות הופצצו מהאוויר על ידי "מטוסי הצלבנים". עוד דווח כי אמבולנסים ממהרים לפנות את "הנפגעים האזרחיים", וכי חלק מהמטרות שהותקפו כללו מאגרי דלק מחוץ לעיר מיסרטה.

יו"ר הפרלמנט בלוב, מוחמד עזוואי, אמר כי "אנחנו עצובים להודיע שלוב מתמודדת הערב עם התקפה אלימה וברברית. חלק ממדינות המערב מובילות מתקפת טילים בשעה זו על מספר אתרים בטריפולי ובערים נוספות. ההתקפה גרמה לנזק כבד למטרות אזרחיות ובניינים. ההתקפה הברברית נגד אזרחי לוב החלה למרות שהפסקנו את האש נגד המורדים המזוהים עם ארגון אל-קאעדה."

בהודעה רשמית שנשא הערב, אמר נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כי "למעשים יש תוצאות, והקהילה הבינלאומית נדרשת לאכוף את החלטותיה. זו מטרת הקואליציה הפועלת בלוב. כחלק מהמאמץ, נתרום מיכולותינו הייחודיות בחזית להגנת האזרחים ולאכיפת הסגר, יחד עם שותפינו. לא נפרוש חיילים על הקרקע. אנו חלק מקואליציה רחבה שנענית לזעקות אזרחים מבוהלים", אמר אובמה.

(עדכון ראשון: 22:28)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully