וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: מנהיג האופוזיציה כרובי - למעצר בית

האם שלטון האייתוללות חושש מהתחדשות המחאה אחרי שנה וחצי? השלטונות סירבו לבקשת "התנועה הירוקה" לקיים הפגנת הזדהות עם טוניסיה ומצרים, ושלחו את אחד ממנהיגיה הבולטים למעצר בית

שלטונות אירן שלחו למעצר בית את מהדי כרובי, ממנהיגי "התנועה הירוקה" האופוזיציונית במדינה. כך דיווח היום (חמישי) אתר האינטרנט שלו. לפי הדיווח, מעצר הבית יימשך "עד השבוע הבא", ובינתיים הוא אינו מורשה לקבל מבקרים, אפילו לא של בני משפחתו. כרובי ועמיתו להנהגת האופוזיציה, מיר חוסיין מוסווי, הגישו השבוע בקשה לקיים ביום שני הקרוב הפגנת הזדהות עם ההפיכות בטוניסיה ובמצרים, אולם השלטונות סירבו לאפשר לקיים את ההפגנה.

בשלב זה עדיין לא ברור אם ננקטו צעדים כלשהם גם נגד מוסווי, אולם נראה כי הצעד בא תגובה לביקורת החריפה שהשמיעו השבוע השניים נגד שלטון האייתוללות. "השלטון מתחבא מאחורי הטענה שאם הוא לא יתקיים, הדת תיעלם", נאמר בהודעה משותפת שפרסמו מוסווי וכרובי באתריהם שלשום, "אך במציאות, מה שבאמת פוגע באווירה הדתית בחברה האירנית הוא ההתנהגות העריצה והאנטי-דתית של השלטון עצמו".

בתחילת השבוע הגישו השניים בקשה לקיים את ההפגנה ב-12 בפברואר, לאות תמיכה במחאה העממית במצרים ובטוניסיה. בכך הציבו דילמה בפני השלטונות האירניים, שבגלוי תומכים גם הם במפגינים במצרים ובטוניסיה, אך מנגד, דיכאו באכזריות את הפגנות האופוזיציה בארצם לפני שנה וחצי. ההפגנות פרצו בעקבות הפסדם של מוסווי וכרובי בבחירות לנשיאות מול הנשיא המכהן מחמוד אחמדינג'ד - בחירות שבאופוזיציה טוענים כי תוצאותיהן זויפו.

משמרות המהפכה: "מנהיגי האופוזיציה - גוויה מהלכת"

אולם השלטונות היו נחרצים ביותר. אתמול הזהירו "משמרות המהפכה", הגוף הצבאי הנאמן ביותר לשלטון, את תנועות האופוזיציה להימנע מקיום ההפגנה. מפקד המשמרות, חוסיין חמדאני, אמר כי ההפגנה המדוברת היא תכנון של "האויב", שנועדה לפגוע בחגיגות "יום המהפכה", החל יום קודם לכן.

"מנהיגי האופוזיציה אינם אלא גוויה מהלכת, ואנחנו נבלום בעוצמה כל מעשה שלהם", אמר חמדאני לסוכנות הידיעות הרשמית IRNA. "אנחנו מחשיבים אותם כמרגלים אנטי-מהפכניים". לדבריו, הסיבה היחידה שהשניים עדיין מסתובבים חופשיים, היא שמעצר שלהם היה גורם להם להיתפס כ"קדושים מעונים".

בהפגנה האחרונה שקיימה התנועה הירוקה, בדצמבר 2009, נורו למוות שמונה מפגינים בידי השלטונות ועוד כ-1,000 נעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully