וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: סרטון החייל המרקד גורם נזק כבד לישראל

פנחס וולף

6.10.2010 / 20:02

נתניהו גינה את צילום הסרטון בו נראה חייל צה"ל כשהוא רוקד סביב עצירה פלסטינית כפותה. בהודעה מטעמו נאמר: "הפעולות והסרטונים הללו מביישים את צה"ל ואת מדינת ישראל וגורמים לנו נזק בינלאומי כבד. צה"ל הוא מהצבאות המוסריים בעולם והוא מתייחס לאסירים וכלואים בכבוד"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) לסרטון בו נראה חייל צה"ל כשהוא רוקד לצד עצירה פלסטינית כפותה. נתניהו גינה בחריפות את היחס לעצירה ואת צילום הסרטון והגדיר אותם כ"תופעה פסולה של פגיעות בכבוד האדם".

בהודעה מיוחדת מטעמו של ראש הממשלה נאמר, כי "הפעולות והסרטונים הללו מביישים את צה"ל ואת מדינת ישראל וגורמים לנו נזק בינלאומי כבד. צה"ל הוא מהצבאות המוסריים בעולם והוא מתייחס לאסירים וכלואים בכבוד. השפלת אסירים ועצורים אינה דרכה של מדינת ישראל או העם היהודי".

בסרטון, שזכה לכינוי "החייל המרקד", נראה חייל צה"ל רוקד מסביב לצעירה פלסטינית הלבושה בחיג'אב שחור, בעוד עיניה מכוסות בפלנלית. הצעירה היא איחסאן דבאבסה, בת 24 מהכפר נובה סמוך לחברון, אשר נעצרה ב-11 בדצמבר 2007 בשל השתייכותה לג'יהאד האיסלמי. לאחר מכן, היא הוחזקה כמעט שנתיים בכלא הישראלי.

גם בארגון חיזבאללה הגיבו לפרסום הסרטון. בהודעה שפורסמה מטעם האירגון נכתב כי המעשה הינו "פשע בלתי-אנושי חדש, המתווסף לרקורד הציוני השחור ביחס לאסירים פלסטינים". לדברי חיזבאללה, הסרטון שהוצג הוא "ביטוי לטבע הנפשע של האויב, בדומה לפשעים שנעשו בכלא העירקי אבו גריב".

הפלסטינית סיפרה: היכו אותי בנשק

דבאבסה סיפרה היום לסוכנות הידיעות "רויטרס", כי אתמול היא צפתה בסרטון לראשונה, ומיד זיהתה כי היא מופיעה בו. "זיהיתי את הווידאו כי זה קרה לי. לאחר החיפוש הם לקחו אותי מחוץ לחדר ונשארתי כשעה בחוץ יחד עם כעשרה חיילים", שחזרה דבאבסה. "עמדתי בצד כשהתחלתי לשמוע קול של זכוכיות, כאילו שהם התחילו לשתות משהו. כעבור כמה זמן שמעתי מוזיקה וקול של מישהו שרוקד מסביבי".

"הורדתי את הסרט ששמו על עיניי וראיתי חיילים רוקדים מסביב לקול המוזיקה", המשיכה דבאבסה. "חייל אחד ניגש אליי והיכה אותי באמצעות הנשק שלו, ולאחר מכן חיזק את הסרט".

לדברי דבאבסה, "מה שראיתם זו טיפה בים, משום שאסירות פלסטיניות חוות דברים קשים הרבה יותר. הווידאו הזה הוקלט, אולם ישנם דברים רבים שלא מוקלטים ושאף אחד לא יודע עליהם. מקרים מכאיבים מתרחשים במהלך חיפושים, בלילות בבתי הכלא לפני שאנו עומדות למשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully